Zon zee strand en Barcelona - Reisverslag uit Cunit, Spanje van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu Zon zee strand en Barcelona - Reisverslag uit Cunit, Spanje van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu

Zon zee strand en Barcelona

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

15 Oktober 2009 | Spanje, Cunit

Zo, ondertussen weer bijna 2 weken voorbij sinds mijn vorige berichtje!!
Wat vliegt de tijd hier..
Verder geen problemen meer met het douchen gehad (het vlammetje staat nu constant aan dus hoef ik niet meer aan te doen:)!!) maar buurtjes bedankt voor de tip!
Ook met de hond gaat alles weer goed en de katten beginnen ook langzaam te wennen en leven allebei nog..

Heb weer veel gezellige dingen gedaan!!
Het is hier ook nog steeds HEERLIJK weer!! Iedere dag zon en 25 graden, goed te doen dus!
(beetje jammer dat nu ik dit schrijf er net bewolking is maargoed, over het algemeen)

Natuurlijk gaat doordeweeks het picknicken gewoon in dezelfde gang door, soms gaan we naar een park, soms naar het strand of iets anders.. altijd erg gezellig!:)
Ook zijn de kinderen weer begonnen met rolschaatshockey..
2 dagen in de week trainen ze en dan ga ik met ze mee om te helpen aankleden, pak van tevoren hun spulletjes in, enz..
In het weekend hebben ze wedstrijden, daar ben ik eigenlijk nooit bij omdat ik dan gewoon weekend heb dus mijn eigen afspraken natuurlijk!!:) maar ze hebben alles nog gewonnen tot nu toe, toppers!
Dus eigenlijk loopt alles hier prima!!

Vorig weekend weer veel nieuwe mensen ontmoet..
Zaterdag had ik afgesproken met een paar buitenlandse meiden om naar het strand in Sitges te gaan (weer andere meiden als de vorige keer), was erg gezellig..
We hadden afgesproken op het station, dus daar stond ik ook stipt om 2 uur.
Ik ging lekker op een bankje zitten en toen begon een jongen te vragen of ik ook een beetje Spaans kon.. Ehm nee sorry..
Heb je dan een boekje bij je met Spaanse zinnen?? Nou die had ik wel!
Dus hij steeds zoeken naar bepaalde zinnen, waar ik vandaan kwam en wat ik hier kwam doen, haha best lachen! Zit je daar in zo’n stom boekje zinnen te bekijken..
Op een gegeven moment begon hij een beetje irritant te worden en wou hij afspreken, nou dat dus liever niet.. Sorry maar ik kan niet..:)
Die meiden maar even opgebeld en ze waren al bij het strand, daar dus maar heengelopen, achteraf had ik ze wel zien lopen bij het station, maar dacht dat ze er anders uitzagen.
Eenmaal bij het strand wou ik nog een ander meisje opbellen of ze ook zin had om naar het strand te komen, bleek dat ze al was uitgenodigd!
Alle au pairs kennen elkaar hier eigenlijk ook een beetje, vaak ontmoet je weer nieuwe mensen en dan hebben kennen zij ook weer dezelfde au pairs als ik ken, erg grappig is dat!
We hebben gezellig zitten kletsen, lekker ergens gegeten en daarna weer naar huis gegaan..

De dag erna stond de toeristische bus in de planning samen met Evelin en Susanne, lekker de toerist uithangen dus..
We hadden al een beetje vroeg afgesproken zodat we de hele dag de tijd hadden om lekker alles te gaan bekijken..
Het was erg gezellig, veel gezien er zijn 2 lijnen en we zijn in allebei gaan zitten, zijn bij een paar dingen uitgestapt (waaronder natuurlijk de Sagrada familia, wat parkjes, enz…)
Het was heerlijk weer en had echt een beetje een vakantiegevoel daar boven op het dak!
Echt leuk om even wat meer van Barcelona te zien.
Daarna hebben we lekker wat gegeten en gezellig gekletst bij een af andere tent (wat niet helemaal goed was want daarna was ik een beetje ziek) en daarna weer lekker naar huis gegaan..

Ook weer wat foto’s gemaakt:

http://ellenbouwman.hyves.nl/fotos/

Staan weer wat leuke nieuwe foto’s bij, ook van het stappen in Sitges en van zaterdag!
Over 2 dagen komen mijn ouders gezellig langs hier in Spanje!!:)
Mijn vader en Marijke en Johan komen zaterdag aan met de auto en mijn moeder komt zondag aan met het vliegtuig!!
Erg gezellig, heb er zin in..
En ze nemen natuurlijk lekker veel Hollandse dingetjes voor me mee (dropjes, cup a soup..)
Dat ga je echt wel een beetje missen nu je hier zit!
Maar heb dus even weer een voorraadje zometeen, haha! (als het niet in 1 dag op is!)
Ook even een dagje vrij gekregen om naar Barcelona toe te gaan met ze en we gaan nog een keer pannenkoeken eten met z’n allen, word leuk dus!
Jullie horen uiteraard van me hoe het geweest is..

Nou ik ga weer aan ‘het werk’!
Tot het volgende berichtje!!

Liefs









  • 15 Oktober 2009 - 09:25

    Linda:

    Hee El, wat beleef je toch veel daar!! Leuk om te lezen hoor;) En wat komen je ouders en zus en zwager al snel! Wel leuk of niet?! Nou meid geniet van het lekkere warme weer daar!

    Liefs

  • 15 Oktober 2009 - 13:39

    Lammie:

    ha die Ellen, nog een paar nachtjes slapen....ik heb er reuze veel zin in.
    Wat fijn dat jij de boodschappen daar doet en onze koelkast vast vult. Heerlijk toch..., aankomen in een warm land, koelkastje gevuld met rose, bier,veeeeel water etc.
    Maar eerst nog even morgen en zaterdag werken.
    Zondag gezellie met z'n vijfen uit eten...wat een rot leven hebben we toch:)

  • 15 Oktober 2009 - 13:41

    Lammie:

    oh ja, de dropjes en cup a soup zijn geregeld.
    Tot zondag, dikke kus voor nu en zondag krijg de knuffel

  • 17 Oktober 2009 - 13:55

    Maaike:

    Hoi Ellen,

    Dit is beter dan school of niet dan??? Leuk om te lezen wat je allemaal beleefd...

    Veel plezier met je familie!!

    Liefs Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cunit

Ellen

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 31358

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 29 November 2012

werkvakantie

15 Augustus 2009 - 01 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: