Een toeristisch weekend.. - Reisverslag uit Cunit, Spanje van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu Een toeristisch weekend.. - Reisverslag uit Cunit, Spanje van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu

Een toeristisch weekend..

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

26 Januari 2010 | Spanje, Cunit

Holaaaaa!!

Zo ik kom jullie maar weer eens vervelen met een verhaaltje!:)

Ondertussen alweer een aardig poosje weer in Spanje..
De tijd vliegt weer ontzettend, ik ben echt aan het genieten van mijn tijd hier.

Helaas werkt het weer niet altijd even goed mee, veel dagen regen, maar daarna ook wel weer veel dagen zon..
Jammer, jammer, hoop toch wel echt dat het hierna wel eventjes wat beter word hoor, zo hadden we het nou ook weer niet afgesproken!

Ook weer een ontzettend toevallige situatie meegemaakt, kreeg vorige week een mailtje van mijn moeder dat een oude stagiaire van haar werk ook in Spanje zat, ze heet Rianne, maar lijkt me wel erg toevallig hoor Ellen als ze bij jou in de buurt zit.
Nou wist ik dat een vriendin van mijn au pair moeder ook een nieuwe au pair had, dus ik wist dat ze Rianne heet, het zal toch niet waar zijn? Carmen had dus even gebeld en ja hoor… ze had inderdaad gewoon bij mijn moeder stage gelopen!!
Wat is de wereld toch ook klein, ongelooflijk zeg!..
Maargoed dus elkaar even toegevoegd op hyves en direct hetzelfde weekend afgesproken dat ze meeging naar Barcelona met de andere meiden!:)
Ook was er nog een andere nieuwe au pair, Lysbeth dus die ging ook gezellig mee..
En toen waren we met 6 meiden, erg gezellig..
Eerst even wat gedronken en daarna naar een doolhofpark.

Het park was erg leuk, om er te komen wat moeilijker..
We liepen de metro en hadden GEEN idee waar we heen moesten..
Er was een universiteitsterrein en die kant zijn we dus eerst maar eens even opgelopen.
We zagen in ieder geval al een voetbalwedstijd aan de gang daar dus als we het echt niet zouden kunnen vinden konden we altijd nog een voetbalwedstrijd kijken..
Allemaal trappetjes opgelopen, ehmmm, dit kan het nooooit zijn..
Dus onze trots opzij gezet en het maar even gevraagd aan een paar voetballers die aan het trainen waren. (wouden eigenlijk vragen of we mee mochten doen, maar dat durfden we toch maar niet)
Iemand heeft ons de weg gewezen en die kant opgelopen.. toch voelden we ons een beetje in de maling genomen op 1 of andere manier doordat de Spaanse voetballende mannen een beetje vuil liepen te lachen..
De weg die hij aanwees klopte dus ook niet helemaal..
Gelukkig hadden we nog een beetje op een kaartje gekeken en wisten we een beetje waar we heen moesten..
Ergens onder een hek doorgeklommen, door de bosjes heengelopen en weet ik veel waar we nog meer langs zijn geweest.. Lekker avontuurlijk haha, waar zullen we nu weer uitkomen?? Het was in ieder geval erg lachwekkend, 6 van die giebelende dames, er keken ook een aantal mensen raar onze kant op..
Wij hebben in ieder geval erg gelachen..
Wel een beetje moeten haasten in het park, want door al dat zoeken waren we erg laat en ging het park al bijna dicht… daarna uiteraard de goede weg gevonden, hij was een stuk korter dan de heenweg, maar niet zo lachwekkend, haha..
In de avond nog even naar de bios geweest en natuurlijk.. we konden de bios niet vinden!
Het moest ergens in Port Olimpic zijn dus wij daar rondvragen. Niemand kende het. (natuurlijk niet joh)
Dus Suus haar au pair moeder maar eens even gebeld en die wist het ons uit te leggen.
Ondertussen met iedere stap kreeg ik toch steeds iets minder zin, eigenlijk mocht van mij die bios wel even gestolen worden ik had het toen wel even gehad met zoeken en sjouwen..
Maar we hebben het uiteindelijk gevonden hoor en we waren weliswaar maar 5 minuten te laat, netjes toch??:)
Heeeerlijk onderuitgezakt gezeten op de bioscoopstoel en het was weliswaar nog een erg leuke film ook dus het was (toch wel) de moeite waard zeg maar.
Na de film lekker naar huis gegaan en om kwart over 12 hadden we nog een feestje over de skype van mijn vader, want die was jarig!:)
Ik had een poosje terug al een leuk verjaardagscadeautje voor hem gekocht, zie foto’s..
Moniek en ik heb onze zangtalenten eens even goed laten horen aan hem, jeetje wat was dat ontzettend vals zeg.. Maar het was goed bedoeld!:)

Volgende dag gingen we naar het Dali museum in Figueras.
In de ochtend al om 9 uur vertrokken, even lekker wat stokbrood meegenomen en gaan met die banaan.. Pfff wel vroeg hoor 9 uur, haha!
2 uur(tjes) met de trein en toen waren we er.
Figueras zag er op zich ook nog wel leuk uit om even rond te kijken en we zijn ook nog in 1 keer goed gelopen (knap hé?)
Erg leuk om een keertje gezien te hebben, het was de 4 uur reistijd waard in ieder geval waard.
Eenmaal weer thuis lekker pannenkoeken gegeten en een klein beetje uitgeteld van een druk maar leuk weekend lekker met een filmpje op de bank gehangen..
En toen was het weekend met veel gesjouw, veel gezien en vooral veel gelachen te hebben alweer over..
Wat wel een welkom berichtje was dat de kinderen de volgende dag vrij waren, dus die maandag lekker uitgeslapen( heeeel erg vervelend) en daarna huiswerk met ze gemaakt, spelletjes gedaan en een filmpje gekeken..
Ze hebben alle drie binnenkort een spreekbeurt dus dat even geoefend.
Dan vliegt zo’n dag ook weer voorbij.
Ennnn vandaag… was het gelukkig weer erg lekker weer!:)

Heb dit weekend aardig wat foto’s gemaakt;

http://ellenbouwman.hyves.nl/fotos

Verder moet ik nog even goed gaan genieten, nog maar een maand mensen!
2 weken geleden heb ik ook al mijn terug ticket al geboekt, donderdag 25 februari kom ik terug ik vlieg om half 10 dus kom pas om 12 uur in de nacht aan..

Liefs


  • 28 Januari 2010 - 21:07

    Riek:

    Hallo Ellen,

    Wat beleef jij veel zeg,je kunt wel een boek schrijven.
    Ik vind wel heel leuk om te lezen wat jij daar zo beleeft.
    Dus nog even en dan ben je weer terug.

    Heel veel plezier daar, groetjes, Riek

  • 29 Januari 2010 - 12:51

    Lammie:

    en dat allemaal in 1 weekend.....je verveelt je daar niet in de weekenden blijkt wel.
    Leuk hoor! Mooie foto's, prachtig museum en fijn gezelschap, wat wil een mens nog meer........
    Jaja ik weet het al...boerenkool en worst.
    Nog even en dan schuif je weer de stoel thuis onder de tafel.
    Geniet nog even van alle leuke dingen die daar te beleven zijn. Liefs en een dikke kus van ons

  • 29 Januari 2010 - 13:02

    Inge:

    Hee Ellen,

    Zo te zien verveel je je nooit! Ik ben nu bij jullie thuis, en ik mocht even kijken op je site! Maar gelukkig kom je snel weer terug naar Nederland! Veel plezier nog en tot snel!

    Groetjes Inge

  • 08 Februari 2010 - 08:52

    Suus:

    Hola El!
    Ik dacht even je verhaaltjes lezen, maar wat ik nu lees kan natuurlijk niet he 'allemaal trappetjes opgelopen' volgens mij was ik degene die alleen de trap nam omdat jullie het te hoog vonden :P
    Ben erg benieuwd naar je verhaal van gister haha. Jorge vond het ook heel dom toen ik het vertelde.
    xx

  • 16 Februari 2010 - 10:18

    Lienke:

    dit berichtje van jou al veel eerder gelezen, maar ik heb er niet op greageerd merk ik wel.
    dat is al weer snel zeg dat je weer komt en nogwel op je verjaardag!!
    verwacht je dan nog visite?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cunit

Ellen

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 31365

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 29 November 2012

werkvakantie

15 Augustus 2009 - 01 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: