Carnaval @ Sitges - Reisverslag uit Cunit, Spanje van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu Carnaval @ Sitges - Reisverslag uit Cunit, Spanje van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu

Carnaval @ Sitges

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

16 Februari 2010 | Spanje, Cunit

Holaaaa allemaal!
Weer even een berichtje van mij vanuit Spanje..
Hier gaat alles nog steeds helemaal goed en ja ik ben natuurlijk ontzettend aan het genieten, want ik heb nog maar eventjes! Nog maar anderhalve week en dan zit ik alweer in Nederland, gek idee hoor! Maar ik moet zeggen, ik heb ook wel heel veel zin om weer terug te komen hoor.

Afgelopen tijd weer veel leuke dingen gedaan. Met de kinderen gaat alles nog steeds helemaal goed, picknicks zijn ook altijd erg gezellig..Vlotten bouwen en kijken welke als langste drijft, rolschaatsen over de boulevard van Sitges en jaa, ik heb ook meegedaan!! Dat hadden jullie niet verwacht he?? Jaja ik op rolschaatsen, de laatste keer was ik waarschijnlijk, hmm, 10 ofzo?? Ik verwachtte er dus niet zo veel van, maar het is ook zo ongezellig om niet mee te doen, ik doe een poging tot.. Maarr het ging tot iedereens verrassing eigenlijk heel goed!! Zelfs de kinderen vonden dat ik talent had (*voor een beginneling*) we hebben ook een heel eind gereden met die dingen… pfff ik was helemaal kapot aan het eind. Maar ik heb het weer overleefd!:) voor herhaling vatbaar dus.

Ook de weekenden zijn natuurlijk altijd nog erg gezellig.Naar de bioscoop geweest, een paar keer wezen stappen, voor die tijd heeerlijke cocktaitjes drinken en naar de Tibidabo berg geweest. Tenminste... dat wouden we! Je schijnt dan erg mooi over Barcelona heen te kunnen kijken en op die berg zijn ook een aantal dingen te bekijken. Dat wou ik dus nog wel een keertje heeel graag doen voordat ik naar huis ga! Suus en ik dus na een avondje goed stappen in de Razzmatazz op een zonnige zondagmiddag met onze brakke hoofdjes het goede voornemen om dat eens eventjes te gaan doen. Je kunt er komen d.mv. een trammetje en daarna kun je overstappen naar een soort treintje.. Wij zaten dus al in het trammetje en gingen naar boven, best grappige route en toen al een mooi uitzicht, hoe mooi zou dat op de Tibidabo berg wel niet zijn?? We weten het tot heden nog niet, want eenmaal boven en bij het treinhalletje bleek dat de trein dus helemaal niet meer ging.. its finished! WHHHAT?? Heel vreemd, het interesseert die Spanjaarden blijkbaar helemaal niks dat het niet aansluit, als we ons geld maar binnen hebben. Echt belachelijk! Maargoed toen dus maar weer teruggegaan en nog even gezellig ergens wat gegeten. Deze zaterdag maar weer een herkansing als het dan weer niet lukt… Dan moet ik maar een keertje weerkomen he!:) (lag sowieso al nog een keertje weekendje in de planning als het lukt) Maarrr ik MOET gewoon die Tibidabo berg zien!!!

En afgelopen weekend was het….
CARNAVAL!! Nou staat Sitges, een badplaats dichtbij waar ik woon, bekend om het leuke carnaval vieren. Dat moesten wij dus even met eigen oogjes gaan zien! Natuurlijk moesten wij ook verkleed gaan dus eerst even wezen shoppen voor leuke kleren.. overal hingen glitterspullen,dus de keuze was snel gemaakt. Glitter en glamour.. Nou is dat niet leuk? Leuke glitterlegging, beetje glitter in mijn jurkje, glitter oogschaduw, zonnebril op mijn hoofd en door de meiden opgemaakt te zijn was ik er helemaal klaar voor. Daarna nog even lekker uit eten geweest bij de Wok samen met Lysbeth en Rianne, Lysbeth was jarig dus dat is dan natuurlijk wel even leuk. Eenmaal in de stad bleek dat mijn mooie outfit niks vergeleken met hoe de homo’s verkleed waren (Sitges staat namelijk NOG MEER) bekend om zijn homo’s).. We hebben ze in alle soorten en maten gezien die avond (letterlijk en figuurlijk), ze waren namelijk nogal ehm bloot verkleed zeg maar. indianen met alleen een strakke onderbroek en een tooi op, pakken met piemels aan de grond waar ze druk mee aan het zwaaien waren, zweepjes(waarze ook druk mee aan het zwaaien en slaan waren), je kunt het zo gek niet bedenken of ze hadden het aan. Het is een hele happening carnaval. Heb het natuurlijk ook even kunnen regelen dat ik met eentje op de foto kon, daar kun je mee thuis komen met de kerst! Ook zijn de mensen erg vrolijk en gezellig en hebben we dus ook ontzettend veel lol gehad. Met de leukste gesprekken in mijn beste Spaans, af en toe begrepen ze een keer wat ik zei, meestal niet, maar dat komt natuurlijk helemaal door de harde muziek! (yeah right). Helaas gingen om 5 uur de lichtjes aan en werd het tijd om weer naar huis toe te gaan.

De volgende dag was er gay parade. Dat moesten we natuurlijk ook even weer zien!:) Had geen zin meer om in die koude kleren van de vorige dag te gaan lopen, dus even een pruik geleend en een zonnebril op en het zag er weer tip top, Rasta achtig uit. (weer) eerst even lekker ergens wat gegeten en om half 12 wezen kijken naar de optocht. Ook weer een hele happening, iedereen van de optocht was mooi verkleed. Helaas was het erg koud(laten we het sowieso maar niet over het weer gaan hebben, het is dramatisch) en waren we ook zwaar onderkoeld toen we weer terug naar huis gingen, ik voelde mijn tenen nauwelijks meer. En dat was het weer de carnaval. Leuk om een keer meegemaakt te hebben!
Nou nog maar anderhalve week picknicken met de kinderen en dit weekend mijn laatste weekend met de meiden.. *snik, snik*!! Raar, raar en nog eens RAAR!! Ik ga dus nog maar eens eventjes lekker genieten!!
Foto’s zijn nog steeds gewoon te bekijken:

http://ellenbouwman.hyves.nl/fotos

Beso!!

  • 16 Februari 2010 - 10:29

    Ellen Bouwman:

    Ooh haha ik krijg tegelijk met het plaatsen een berichtje van mijn tante.. Ik kom inderdaad net voor mijn verjaardag terug, dus vier het dus ook gewoon!:) xx

  • 16 Februari 2010 - 12:15

    Mariska:

    Hi ellen,
    Kan me voorstellen dat het erg raar allemaal voor je is. Wel leuk dat je weer thuis komt. :)

    Vond het in elk geval erg leuk je verhalen allemaal te lezen

    Groetjes Mariska

  • 20 Februari 2010 - 08:31

    Lammie:

    Op naar de de Tibidabo berg! Mooi foto's, jammer dat die mooie mmannen allemaal gay zijn, kun je anders prima een beschuitje mee eten:), jammer, jammer. Ik meld me maar weer af voor de Spaanse lessen, het wordt niet wat met jou met die Spanjaarden. Denk ik de ideale schoonzoon thuis te krijgen....., weer mis!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cunit

Ellen

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 31374

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 29 November 2012

werkvakantie

15 Augustus 2009 - 01 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: