Huisdieren, douchen en gezellig weekend! - Reisverslag uit Cunit, Spanje van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu Huisdieren, douchen en gezellig weekend! - Reisverslag uit Cunit, Spanje van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu

Huisdieren, douchen en gezellig weekend!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

04 Oktober 2009 | Spanje, Cunit

Hier bij mijn gezin in Spanje hebben we genoeg dieren..
Honden, katten, ganzen, roofvogels, kippen, hanen (die je om 6 uur wakker kraaien, zeer prettig haha maar het heeft wel wat!)
Nou hadden we pas geleden een katje aangelopen gekregen, heel grappig aangezien het gezin net had besloten een nieuwe kat te gaan nemen!
Wat een schattig klein ding was dat, iedereen hier was dol op haar!
Constant hielden we haar in de gaten en zorgden dat de honden er niet bij konden, helaas op een onbewaakt moment lag ze toch bij een hond in de bek, nou ja je raad het al,dood..
En je weet dat het een dier is, maar toch…..
Gelukkig hadden we s’avonds weer 2 nieuwe katten uitgezocht, deze laten we verstandig eerst maar even een poos in een hok zitten om te wennen.

Ook was de hond zwanger, als een walrus liep ze door het huis heen, wat een dikke buik had die zeg..
Maar kleine baby’s gaan er natuurlijk ook uit en laat ik bij 2 geboortes er nou net met mijn neus bovenop hebben gestaan. Heel apart! helaas doodgeboren en dat is, helemaal niet leuk als je ziet dat zo’n mooi beestje geboren word maar niet leeft..
Slik…. En je weet niet hoeveel het er worden, op een gegeven moment dus naar de dierenarts en daar bleken nog 6!! Baby’s in haar buik te zitten.. op dit moment word ze geopereerd en lig ik op de bank af te vragen hoe het af zal lopen en stiekem, heel stiekem maak ik me best wel een beetje zorgen en had me er toch wel heel erg op verheugt hier van die kleine, schattige puppy’s te hebben lopen hier..
Ellen de dierenvriend, in Nederland had ik vrij weinig met dieren, maar nu ik ze hier zo veel om me heen heb vind ik ze toch wel een beetje lief!

Jaja het leven op ‘het platteland’..
Wat ook daar bij hoort is dat je niet altijd warm water hebt om te douchen..
Zo ook vanavond… gas open, gasbrander aan en douchen maar!! Lekker!!
Maar na 20 seconden IJS-koud water en dat bleef zo, dus onderkoeld door het koude water en een klein beetje chagrijnig, mopperend, in mijn handdoek loop ik weer naar de gasbrander toe om hem opnieuw aan te doen.
Gasknopje in, vuurknopje indrukken en daar komt het vlammetje..
Natuurlijk deed die het niet en tot overmaat van ramp, toen die het bijna deed(voor mijn gevoel dan), zakte mijn handdoek af.. en ja dat knopje zal toch echt ingedrukt moeten blijven!
Stond ik daar, tja wat nu… komt er niemand aangelopen?? en ja ik weet dat het is ontzettend stom om helemaal dubbel te liggen van het lachen om jezelf, maar ik heb het toch even gedaan hoor, met de tranen over mijn wangen kan ik je vertellen!!
Voor degenen die het zich nog afvragen, ik heb aan iemand moeten vragen om de gasbrander aan te zetten (niet mijn schuld hoor, de gas was NATUURLIJK op, haha!!)
Daarna heb ik uiteraard wel heerlijk gedoucht…..

Deze week weer gezellig gepicknickt met de kinderen…
Een paar keer naar een park geweest en nog een dagje strand erbij, voetballen met Chimo die op kamp was het eind van de week, had het erg leuk gehad..
Verder ging met de meiden ook alles goed..
Lekker werkweekje dus weer!

Verder dit weekend veel mensen ontmoet..
Zaterdag ben ik met 2 meiden uit IJsland naar Barcelona geweest om te gaan shoppen ( ik weet het vorige week ook al maar daar ben ik vrouw voor!!:)
Erg gezellig, daarna nog even wat wezen drinken en daarna weer terug met de trein naar huis.
Toen kreeg ik een smsje van een Duits meisje uit Sitges of ik gezellig mee ging stappen, vet grappig want dat meisje uit IJsland scheen haar ook te kennen. Wat is dat au pair wereldje toch ook klein, erg grappig!
s ‘Avonds heb ik eerst even opgepast op de kids en daarna tegen een uurtje of 1 naar Sitges gegaan.
Eenmaal daar gezellig de kroegjes ingegaan met dat Duitse meisje en nog een Finse Amy Winehouse look a like praatgraag door andere mensen heen, (oh I just to party tonight and meet some nice boys!) dat was zo’n beetje het enigste wat ze kon zeggen en nog wat onzinnige dingetjes..
Maargoed de dames uit IJsland waren er ook nog,dus we hadden een gezellig clubje om mee weg te gaan dacht ik zo!
We waren er eigenlijk allemaal nog maar best kort dus hebben een beetje rondgelopen en gekeken in een paar barretjes en kroegjes.
Op een gegeven moment kwamen we zelfs nog wat Duitse au pairs tegen..
Die ook gezellig mee en zo heb je zo een hele club mensen in een korte periode, erg grappig!
En het is natuurlijk altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen..

Rond kwart over 4 was ik weer thuis (stappen begint erg laat in Spanje), lekker gaan slapen en de volgende dag weer gezellig afgesproken met de Nederlandse au pairs van vorige week zaterdag in Sitges.
Eerst heb ik lekker op het strand gelegen met Susanne (het weer is hier echt super!!) en toen zijn we naar Eveline gegaan, haar ouders waren een week in Sitges dus hebben we afgesproken even wat samen te gaan drinken.
Erg leuke mensen, wat gedronken ergens en toen was het ook zo weer tijd om te gaan eten..
Afscheid genomen van de ouders en daarna hebben Susanne en ik nog even lekker wat gegeten en zijn daarna naar het station gegaan om weer lekker naar huis te gaan.
Natuurlijk moest ik weer rennen voor mijn trein ( ik ben in deze korte tijd erg goed geworden in de trein net op tijd te halen… of net niet…)

En nu ben ik na een erg leuk weekend weer op mijn slaapkamertje in Cunit en tot mijn grote vreugd deed het internet het weer 2 weken geleden!!
Dus wezen skypen met mijn moeder, mail gecheckt en allemaal berichtjes gestuurd, wat is dat toch ook zeer prettig dat internet.. dan merk je pas hoe afhankelijk je bent van internet hier..

Maar hoe dicht dat internet je ook bij thuis brengt.. natuurlijk zit ik het overgrote deel toch echt hier in Spanje en dat bevalt me zeer goed..
Ben eigenlijk gewoon lekker gewend hier en voel me goed, geniet ook lekker van alles en vermaak me helemaal prima.. Erg fijn dus!
Hoop dat het de rest van mijn periode hier ook zo zal gaan!

Dat was hem weer voor deze keer, hoop dat jullie genieten van al mijn avontuurtjes, haha!
Ik ga lekker slapen, tot spreeks en adios!

Liefs




  • 04 Oktober 2009 - 20:44

    Peter En Lammie:

    Wat ontzettend leuk om te lezen, zie het helemaal voor me. Handdoekje achter je op de grond en jij helemaal in een "deuk'om jezelf.

    Geweldig lijkt me dat al die ontmoetingen met allerlei verschilldende nationaliteiten. Een ervaring die je in Nederland niet zou op doen en je nu zo aan komt "waaien".
    Heeft Amy praatgraag nog gescoord die avond? Ik vermoed dat de boys snel op de "loop" gingen.

    Stuur je boodschappenlijstje maar op. Het komt binnenkort je kant op. Wordt persoonlijk gebracht door ons.
    Dikke kus van ons allemaal en we spreken en zien elkaar op skype

  • 05 Oktober 2009 - 12:23

    Tante Joke:

    Hé lekker ding nou mijn tranen liepen me ook over mijn wangen van het lachen en huilen(sterk spul hé fischermans friend)ikke ben harstikke trots op mijn groote nicht.Ellen veel plezier en tot het volgende schrijven kuzz fam de Lange uut Hattem

  • 05 Oktober 2009 - 13:20

    Agnes Groen:

    Hallo Ellen,
    Volgens mij vermaak jij je prima in Spanje. Wat een ervaring! Echt leuk zo'n reisverslag, je schrijft goed, ik zie het voor me. Geniet ervan en de groeten uit Hasselt.

  • 05 Oktober 2009 - 15:40

    Linda:

    Hee Ellen,
    Erg leuk om te lezen!! Het lijkt net of ik nu vlakbij je ben;)
    Ik heb je een mail teruggestuurd..

    Liefs uit Staphorst..

  • 06 Oktober 2009 - 14:58

    Karlijn:

    Hee El!
    Leuk verhaal hoor!
    En super dat je wat meer mensen kent nu :)!

    Ben je nog niets weer kwijt geraakt :p?

    Ik verlang er toch nog wel na om een paar avonden flink te stappen in Spanje :'(!

  • 07 Oktober 2009 - 12:34

    Corry B.:

    Hoi Ellen,
    Als ik zo dat verslag van je lees vraag ik me af of je wel weer terug komt, moet toch wel heel gezellig zijn zo.

  • 07 Oktober 2009 - 17:22

    Peter:

    Hoi Ellen, we hebben je boodschappenlijstje ontvangen. kun je hem iets korter maken? We gaan maar met 1 auto :)

  • 07 Oktober 2009 - 17:57

    Riek:

    Hoi Ellen,

    Wat een verhaal zeg! Leuk om te lezen.
    Fijn om te lezen dat je begint te wennen.

    En wat de boodschappen lijst betreft, grijp je kans hoor!

    Groetjes, Riek

  • 12 Oktober 2009 - 16:17

    Frans & Ria:

    Ellen, ik heb de oplossing gevonden je naait gewoonin een groot badlaken aan een kant elastiek dan heb je je handen vrij en de handdoek blijft op de plek.

    Groetjes en een dikke kus van de buurtjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cunit

Ellen

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 31384

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 29 November 2012

werkvakantie

15 Augustus 2009 - 01 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: