Naar de kapper in Spanje.... - Reisverslag uit Cunit, Spanje van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu Naar de kapper in Spanje.... - Reisverslag uit Cunit, Spanje van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu

Naar de kapper in Spanje....

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

23 November 2009 | Spanje, Cunit

Hola!!

Hier weer een even een zonnig berichtje vanuit Spanje!!:) (jaja het is hier nog steeds heerlijk weer, vandaag lekker in de zon gezeten…

Het au pair zijn bevalt me nog steeds erg goed, het gezin is leuk en de picknicks blijven natuurlijk erg gezellig met de kids!
Een leuk muziekje op in de auto, een leuk park en leuke dingen doen, het verveelt nog lang niet!
Ben gewoon nog steeds gewoon lekker aan het genieten hier en voel me hier helemaal thuis.

In de weekenden ook gewoon telkens gezellige dingen gedaan met de meiden, naar een park, shoppen, shoppen enne shoppen haha! (zullen we het ooit afleren?)
Naar de kapper…..
Want ja, je haar zal toch een keer geknipt moeten worden hier!
Best spannend als je niet heel goed Spaans kunt, je toch uit moet leggen hoe je het wil en dat je nog maar eens moet zien hoe er uit komt te zien..
Toen ik met Moniek door de gotische wijk liep kwamen we langs een kapper en ja…. Ik kan het wel uit gaan stellen maar daar heb ik niks aan.. naar binnen gelopen en gevraagd of iemand engels kon, gelukkig was er iemand die het kon..
De Spaanse eigenaresse vond mijn blonde haar natuurlijk erg interessant en ging eerst eens even door mijn haar woelen of het echt was..
Jaja het is toch echt blond!! Daarna werd het geknipt en de eigenaresse kwam af en toe kijken of het wel goed ging, want ja…. Dat blonde haar mocht natuurlijk absoluut NIET mislukken..
Haha erg lachen! Toen we weggingen (adios guapas!!) was ik ook helemaal blij, het was goed gelukt.. fjoe!!
En een straatje later werden we ook nog eens ingehaald door een Spaanse man die mijn tas met nieuwe kleren even achterna kwam brengen… die had ik namelijk laten staan……
Oooooh (OEPSSSS) Muchos Gracias!! Wat een service.. en ik natuurlijk blij dat ik mijn tas met nieuwe kleren weer terug had (waarschijnlijk was ik er anders pas achter gekomen in de trein naar huis) helemaal leuk naar zo’n Spaanse kapper en levert altijd weer grappige momenten op.. Moniek en ik kunnen er altijd nog hartelijk om lachen!!
Al die weekenden in Barcelona, erg gezellig!


Afgelopen week is mijn zusje langs geweest, was natuurlijk ook erg gezellig…
Zo’n weekje vliegt dan ook weer om en zit ze alweer terug in het vliegtuig naar Nederland..
Waar ik trouwens over dik een maand ook inzit om voor 2 weekjes rond de kerst langs te komen… dat duurt niet zo lang meer zeg!! Ook wel weer erg gezellig iedereen weer even te zien/spreken en kerst en natuurlijk oud en nieuw te vieren..
Maarrrr…eerst nog Sinterklaas @ Spanje hier. Daar zullen jullie allemaal wel ontzettend in de Sinterklaas stemming zijn, ik eigenlijk niet. Maar heel gek is dat natuurlijk niet …
Gelukkig had Laura nog wel wat pepernoten voor de kinderen meegenomen, kon ik ook lekker meegenieten..
In Nederland koop je ze nooit, hier heb je er in een keer zin in! Best logisch natuurlijk..

Zaterdag wezen stappen in Barcelona…
Hier begint alles erg laat, 2 uur word het pas druk en 6 uur afgelopen!!
Wat natuurlijk erg handig was,was dat ik lekker bij Moniek thuis kon slapen, ideaal!
Het was erg gezellig met het groepje van 5 Nederlandse meiden, we hebben dus ook door lopen dansen tot 6 uur s’ochtends en daarna met de metro naar huis..
Druk bezig met Mo ondersteunen, want die had ontzettend last van haar voeten terug in metro..
Erg grappig om daar te zitten met allemaal mensen voor wie hun dag alweer vroeg begon en voor ons net afgelopen was..
7 uur waren we thuis en half 11 alweer wakker… pff je moet wat over hebben voor een avondje uit, haha!!
Lekker een brak dagje gehad, mooi even wat voor Spaans kunnen doen en ‘alles is liefde’ kijken, raakten we toch nog een beetje in de Sinterklaas stemming!:)

Morgen weer even Spaans leren en morgen weer een les!
Hoop dat ik helemaal goed Spaans kan praten als ik met kerst thuiskom(in ieder geval een beetje de basis!!)
Nou dat was hem weer voor deze keer..
Hasta Luego!

Beso









  • 23 November 2009 - 19:54

    Riek Brandenburg:

    Hoi Ellen,
    Wat spannend zeg, naar een kapper in Spanje.
    Wel geweldig dat iemand jou de tas met inkopen achter je aan kwam. Dat maak je niet zo gauw mee.

    Geniet van het heerlijke weer daar want hier in Nederland is het bar en boos. Regen, wind en nog eens regen.

    Groetjes, Riek

  • 23 November 2009 - 23:58

    Lammie:

    En niet te vergeten ook nog eens onweer. Maar wel fantastische herfstkleuren hier en tja....... daar kan geen Spanje tegenop.

    Hey feestbeest, beetje bijgeslapen na zaterdag?

    Geniet ervan en een dikke kus van deze kant

  • 23 November 2009 - 23:59

    Lammie:

    En nog succes met je spaanse lessen.

  • 24 November 2009 - 11:50

    Jorien:


    Haha, die Ellen, echt iets voor jou om je spullen achter te laten. Super, heb er hartelijk om moeten lachen!

    Dus jij kan ons allemaal straks Spaans leren, ben erg benieuwd, succes met het leren van de taal.

    Ik zie jou vast wel als je weer even terug bent in Nederland!

    Dikke kus

  • 24 November 2009 - 21:11

    Corry:

    volgens mij is dat au pair baantje alleen maar bedoeld om lekker te feesten en uit te gaan. groetjes

  • 24 November 2009 - 22:18

    Lammie:

    goed zo corry, steun me maar even haar in toom te houden, dank je wel

  • 25 November 2009 - 20:46

    Lienke:

    blij dat het bij de kapper gelukt is.anders kennen we je met de kerst niet teug.vies bruin natuurlijk en dan ook nog een andere coifure,wie is ellen.leuk dat je het zo goed bevalt, daar.gr adriaan en lienke

  • 18 December 2009 - 18:44

    Linda:

    Je komt alweer bijna thuis!! :D eindelijk ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cunit

Ellen

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 1980
Totaal aantal bezoekers 31387

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 29 November 2012

werkvakantie

15 Augustus 2009 - 01 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: