Bali en de eerste dagen Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu Bali en de eerste dagen Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu

Bali en de eerste dagen Perth

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

28 Januari 2012 | Australië, Perth

Dag allemaal,

Hier een berichtje vanuit het zonnige en vooral HETE Perth! 40 graden is het, poeh!

Ik zal direct even beginnen met goed nieuws! ik heb namelijk een au pair gezin gevonden! Een leuk nederlands/ Australisch gezin met 3 kinderen van 7, 3 en 1,5.
Ze wonen in Sydney, dus dat is wel aan de andere kant, maar ik vind Sydney nog leuker dan Perth.
Ik heb dus ook erg veel zin om te gaan beginnen! En heb een erg goed gevoel over het gezin!
Mijn vliegtickets naar Perth waren al wel geboekt en ik start half februari bij het gezin, dus ben nu eerst nog aan het reizen.

Ik zal weer even beginnen waar ik geeindigd was, in Bali.
Vlak nadat ik het berichtje had geschreven ben ik samen met Jan naar Monkey forest gelopen.

Er waren veel apen en mensen die ze voerden.
Wij hebben we de tanden van een aap van erg dichtbij gezien, Jan schopte hem een stuk appel toe wat hij niet kon waarderen, hij rende naar ons toe en liet ons even weten wat hij ervan vond.
We zijn daarna ook maar weer snel naar de uitgang gelopen. Snel weg en we hebben nu een dikke apenfobie. (bestaat dat?)

De volgende dag moest Jan gewoon stagelopen en was ik alleen, na een paar maand geen zon te hebben gezien ben ik dus maar weer lekker naar het zwembad gegaan.
Uiteraard had ik geleerd van de vorige keer en heb ik mijn handdoek een stuk verder gelegd, waar het de vorige keer droog was.
Ik ben even lekker een paar baantjes gaan trekken, loop weer naar mijn handdoek en het water was dit keer een stuk verder gekomen als de vorige keer! Resultaat was dat mijn handdoek gewoon alweer kleddernat was! Een ezel stoot zich nooit 2 keer aan dezelfde steen, toch?

Ik heb deze dag lekker gerelaxt en s'avonds zijn we gaan eten met een vriend en moeder van Jan.
Het was op een prachtige plek midden in the middle of nowhere in de rijstvelden, supermooi! Het eten was ook heerlijk! Het teruglopen in het donker was ook echt prachtig, boven ons heldere hemel met sterren, rechts van ons onweer en aan de linkerkant vuurwerk.
Gelukkig lette Jan nog wel op, want voor ons kroop een slang, wat een uitvinding zo'n lichtje op je telefoon!

Ook ben ik nog bij de elephant cave geweest, een grot en je kon lopen naar een tempel.
Dit was ongeveer een halfuur lopen, langs een smal glibberig weggetje.
Onderweg kwamen langs een drinktentje, de vrouw herkende jan nog van een vorige keer! Er komen daar weinig mensen vertelde ze, waarschijnlijk omdat niemand dat hele eind loopt voor 'de tempel' Je kon de tempel namelijk niet zien doordat een brug kapot was gegaan.
Toen we terug liepen begon het hard te regenen en mochten we even schuilen bij een tempel. De mensen hier zijn allemaal ontzettend behulpzaam en vriendelijk. Dat is me echt opgevallen de afgelopen dagen.

Aangezien Jan dezelfde dag als mij vertrekt uit Bali, vierde Jan het weekend zijn afscheid (en de dinsdagavond en woensdagochtend) We zijn wezen stapppen in Simonyak, een uur rijden vanuit Ubud.
Het was erg gezellig, we hadden onze eigen taxichauffeur die nos overal heenbracht, na eerst wat tenten weer uitgelopen te zijn hebben eerst een cocktail gedronken.We hadden ook een jongen mee die homo is, een erg grappig persoon die ons vertelde dat Indonesie een eigen homotaal heeft die erg veel lijkt op het nederlands! Hoe grappig! Rond 5 uur waren we weer thuis. De volgende dag hebben we dus ook niet veel gedaan, alleen sávonds weer wezen stappen voor een verjaardag. Op zondag hadden we een lunch voor Chinees oud en nieuw. Het was 1 groot feest daar op Bali!

Op maandag zijn Jan en ik naar een vulkaan met een meer gereden. We zijn om het meer heen gereden en hebben wat dorpjes bezocht.
Heel mooi en doordat het zo afgelegen was waren er veel kindjes die naar ons zwaaiden en naar ons keken.
Sommigen hielden ook hun handjes op en vroegen om geld. Zo kijken ze dus tegen ons aan! We hebben nog bekeken hoe 2 mannen tempels aan het maken waren. Mooi om te zien.

Daarna zijn we naar de green school gereden, ik heb zelf ook een stuk gereden, erg grappig om een beetje zigzaggend door die drukke stad heen te rijden.

We hadden een beetje verkeerd ingeschat hoe lang we er over zouden doen, dus we waren te laat voor de rondleiding, gelukkig mochten we nog wel mee! De green school is een achool in de jungle, waar de kinderen veel leren van de natuur.
Alles was gemaakt van bamboo, wat het bedrijf waar Jan stage liep heeft ontworpen. Mooi om te zien! Iki heb daarna nog even op Jans stage rond gelopen en daarna zijn we naar de green village gelopen, ook een dorp dat alleen maar bestaat uit bamboo en natuurlijke materialen. Het was echt prachtig, heel bijzonder hoe dat word gemaakt. Jan heeft ook het een en ander ontwerpen voor die huizen, op 1 de fotos staat hij met een tv kast.

Helaas kwam ik er aan het eind vd dag achter dat ik echt verschrikkelijk verbrand was; ik had me niet ingesmeerd omdat ik dacht dat het toch bewolkt was, beginnersfoutje!!
Gisteren dacht ik dat het weg was, maar nadat ik in de zon liep kwamen er ineens allemaal blaasjes op. Ik smeer me de volgende keer echt beter in!

Woensdag was het dan zover, naar Australie!! vond het erg leuk in bali, maar keek daar ook echt ontzettend naar uit. In het vliegtuig kwam ik een bekende tegen die ook ik in Ubud had ontmoet, Sophie. erg grappig, was erg gezellig en de vliegreis was zo voorbij! We zijn daarna door iemand naar ons hostel gebracht. Het hostel was even wennen.. Ik sliep op een kamer met 3 andere meiden, dat erg krap en een zooitje was. Het is erg raar, je legt je spullen in de kamer, gaat naar buiten om iets te drinken en als je terug in je kamer komt liggen er al 2 meiden te slapen die je nog helemaal niet hebt gezien.. Ook was het erg warm op de kamer. Niks voor mij zo'n hostel. misschien moet ik er toch aan wennen als ik na mijn au pair tijd verder ga reizen.

De volgende dag had ik een beetje heimwee naar huis en vroeg me echt even af waar ik aan was begonnen! Ik ben met Sophie naar een vriendin van haar (Elke en haar vriend lory ) gegaan hebben er wat gedronken en zijn daarna naar kings park gegaan om vuurwerk te kijken. het was namelijk australia day. Er vlogen erg veel helicopters, vliegtuigen en straaljagers rond. De lucht werd erg donker, dus zijn we weer terug gelopen. Om 8 uur begon het vuurwerk en we waren net op tijd weer. We hebben daarna lekker gegeten en ze vroegen of ik bij hun wou blijven slapen, dus vanaf donderdag slaap ik lekker hier, erg gezellig en fijn.

Perth is verder wel een leuke stad, het is alleen klein en er valt niet heel veel te doen. Misschien maar goed dat ik naar Sydney ga?!

Voor volgende week woensdag hebben we een auto gehuurd en gaan we naar de pinnacles desert ergens slapen, daarna door naar de waverock, terug naar Perth om Elke op te halen en dan vrijdag tot zondag naar margaret river.
Voor jullie klinkt dat allemaal vast niet zo bekend maar het schijnt allemaal supermooi te zijn!

Daarna vlieg ik naar Melbourne, blijf ik daar een week om de stad te bekijken en sowieso de great ocean road te rijden en een week later naar Sydney, op naar mijn au pair gezin!
Ik kijk er naar uit!

Foto's zijn te vinden onder de volgende link! https://picasaweb.google.com/117295751356652789980/28Januari2012?authkey=Gv1sRgCMmM44jokoylOw#

Dikke kus!



  • 28 Januari 2012 - 08:40

    Jacolien:

    WOw ellen wat klinkt dat allemaal gaaf. Geniet er van liefs jacolien

  • 28 Januari 2012 - 08:49

    Marijke :

    Haaaai lieve El!

    Wat heb je weer prachtig geschreven, denk dat je maar column schrijfster moet worden, want je hebt talent! Maar nog ff over het verbranden, je noemt het een beginnersfoutje... Maar ik denk dat het beter een domme ellen actie kan noemen!!! hihih, iedereen weet toch dat je kunt verbranden zonder dat de zon schijnt! Dooie! Maar je hebt mooie dingen gezien op Bali!!! Straks In australie, de waverock, super gaaf!!! Je moet geen heimwee naar huis hebben, het is hier koud rotweer! Er er is niets bijzonders gebeurd, alleen een overval! Wees blij dat je daar bent! Lekker genieten skattie! We spreken elkaar..Love you Dikke kus je zus.

  • 28 Januari 2012 - 09:31

    Marike De Lange:

    He Ellen,

    Wat gaaf! Vind het zo bewonderingswaardig dat je zo in je eentje (zonder uitzicht op een au-pair gezin) toch naar je bestemming vliegt en zoals je nu merkt...alles komt wel op z'n plek terecht...dat red jij wel! Geniet vooral, want ik ben stinkend jaloers!!!! Veel liefs uit het regenachtige, saaie, filerijdende, hardwerkendeleven, huisje schoonmakende Driel....dus geniet :-) want deze ervaring neemt niemand je meer af!!!! Dikke kus

  • 28 Januari 2012 - 10:20

    Linda Bos:

    Hee Lieve El!
    Wat ontzettend leuk om weer te lezen!
    En wat heb je al veel leuke dingen gedaan zeg!!
    Leuk dat je nu foto's bij heb gevoegd, nu hebben we er meer een 'beeld' bij!

    Wat vervelend dat je last van heimwee had! Ook wel te begrijpen!Kvind et ook nog steeds erg onwerkelijk dat je weg bent! Dan wil ik je smsen of je vrijdags kan.. dan denk ik ohja! El is helemaal ni in Hasselt!

    Nou doe rustig aan! Zie nu al uit naar je volgende blog & foto's!

    Liefs van Arjen&Linda en een dikke knuffel van Lotte!

  • 28 Januari 2012 - 10:36

    Harriette Scholten:

    he Ellen wat een leuk reisverslag kunnen we hier in Hasselt allemaal een beetje mee genieten alleen al dat mooie weer daar dat is hier wel anders, en wat fijn dat je nieuw gezin hebt gevonden geniet ervan groetjes

  • 28 Januari 2012 - 13:41

    Lisa:

    Super leuk om te lezen, Ellen!!
    Have fun!

    Xx Lisa

  • 28 Januari 2012 - 16:27

    Daan:

    Hee El,
    Mooi dat je geniet. Als je zo verbrand blijft, karnemelk of yoghurt erop smeren. Klink vies maar het werk echt. De foto's zijn ook echt gaaf, ben benieuwd naar nieuwe! :D
    Liefs!!

  • 28 Januari 2012 - 20:28

    Susanne:

    Hey El!

    Wat super leuk om te lezen en wat een mooie foto's. Volgens mij vermaak je je prima en dit is een tijd om niet meer te vergeten :) Op de momenten dat je Nederland een beetje mist, moet je trots zijn op jezelf dat je dit doet en voor je het weet ben je weer terug en lijkt de tijd die je nu beleefd eeuwen terug.
    Geniet er van en veel plezier in Australie!

    xx Suus

  • 29 Januari 2012 - 10:21

    Tineke Verhoek:

    hoi Ellen.
    wat leuk geschreven.
    wat een mooie foto's .
    bali is heel bijzonder he,dat kun je niet uitleggen dat moet je voelen ruiken en proeven en zien natuurlijk.
    wij wensen je een hele fijne tijd in australie toe,en we hopen nog veel over je tijd daar te lezen.
    groetjes anton en tineke

  • 30 Januari 2012 - 09:40

    Lienke:

    Je hebt zo te lezen alweer heel wat gezien en ervaringen opgedaan.
    Fijn dat je een gezin gevonden hebt,ik hoop dat het je in Sydney goed gaat en dat het een leuk gezin is.
    wens je alle goeds,hartelijke groeten Adriaan en Lienke.

  • 31 Januari 2012 - 00:56

    Diny Bouwman:

    ha, die Ellen.
    Je zal toch maar in Australie rondhangen, en je soms afvragen wat je er doet ??
    Geeft niks, dat heeft iedereen. Had ik destijds ook in Israel, achteraf weet je het gewoon.Je zult toch wel eventjes geduld moeten hebben voordat die maffe tantes ook die kant opkomen. Lijkt me toch wel stoer om een of andere meeting te arrangeren.
    Zul je wel moeten wachten tot oktober. laat ons wel alles weten wat beslist niet kunnen missen !!
    Veel plezier, en we zien je !!

  • 31 Januari 2012 - 09:45

    Ingrid Veldman:

    Hoi Ellen,
    Eigenlijk had ik er geen tijd voor, maar ik toch maar even het reisverslag gelezen... Wat maak je toch veel mee in een paar dagen! Doe maar rustig aan anders krijg je nog last van reisdementie (had ik ook..).
    Fijn dat je een gezin hebt gevonden, dan moet je daar maar wat rustiger aan gaan doen, oké?
    Ik blijf je volgen hoor, veel plezier!

  • 01 Februari 2012 - 16:14

    Jorien Poppen:


    Ellen wat een avonturen al! Leuk om te lezen.
    Ben nu al nieuwsgierig naar het volgende reisverslag..
    Meissie rustig aan doen en genieten.

    Hele dikke kus

  • 03 Februari 2012 - 18:41

    Ans Brouwer:

    Hoi Ellen!
    Zo te lezen heb je het naar je zin!
    Leuk om te lezen!
    Al flink bruin geworden?
    Bij ons ligt op dit moment een flinke laag sneeuw.
    Fijn dat je een gezin hebt gevonden.
    Geniet er van!
    Groetjes Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 31366

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 29 November 2012

werkvakantie

15 Augustus 2009 - 01 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: