Melbourne en great ocean road - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu Melbourne en great ocean road - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu

Melbourne en great ocean road

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

03 Juni 2012 | Australië, Sydney

Hallo lieve allemaal in het warme Nederland,

Hier een even berichtje van mij, kreeg alweer een remender van waarbenjij,nu onder welke steen ik nu weer leefde.
Erg handig, dan weet ik weer dat het weer nodig tijd word.

Ik zag allemaal foto´s voorbij komen op facebook van allemaal gelukkige mensen in de zon, wat fijn voor jullie, fijn dat de zomer eindelijk een beetje i begonnen.
Alles gaat nog helemaal goed hier. Weer is overdag zonnig, s´avonds kouuudd! doordeweeks aan het werk, met de kids gaat alles nog steeds helemaal goed. (Op het moment dat ik dit schrijf komen Miles en Yasmin mijn kamer binnen gestormt en staan hakkend in mijn kamer te dansen haha) en in het weekend leuke dingen doen, zoals stappen, boekjes lezen aan het strand.
Surfen is ook erg gaaf, heb maar eens even wat lessen er bij gekocht, want vind het super leuk!
Verder zijn er wat leuke dagen voorbij gekomen, zoals konninginnenacht even lekker weer feesten met de Hollanders en heb sinds lange tijd weer een record aan drankjes over mijn kleren wat zijn wij nederlanders daar toch ook goed in, haha! maar het was zeker gezellig om weer even onder de nederlanders te zijn. ook ANZAC day geviert een dag voor de herdenking van oorlogsslachtoffers.
Dit word hier groot gevierd en samen met Sofie ben ik naar een bbq geweest en daarna naar de kroeg.

Vorig weekend zijn we naar Melbourne gegaan om de eerste dag in Melbourne rond te brengen en de andere 2 op de great ocean road.
Na haasten om op het vliegveld te komen en het op 5 minuten na gehaald te hebben samen met Sofie (dat ik nog nooit een vliegtuig heb gemist is echt een wonder, het is altijd echt NET op tijd) zaten we in het vliegtuig naar Melbourne.

De eerste nacht zaten we in een wijk een beetje buiten het centrum, er was ons meerdere keren verteld dat dit een erg leuke wijk was en dat we er perse heen moesten.
Helaas was het erg regenachtig en was er niet echt veel te beleven. dus lagen we lekker op ijd in ons bedje.

De volgende dag openden we de gordijnen en toen we naar buiten keken wouden we het liefste de hele dag in bed blijven liggen; regen, regen, regen!! en nog eens regen.. maar in de stad wachtte Suzanne op ons en we moesten voor 10 uur uit checken, dus hebben we ons maar goed ingepakt en zijn we op weg gegaan naar het centrum.
Daar hebben we onze spullen gedropt in het hostel en zijn op pad gegaan, melbourne verkennen. We hebben geluncht met een meisje die ook in Sydney woonde; Emma, in de eerste de beste plek waar we konden schuilen.

Ze zeggen dat Melbourne een beetje op Europa lijkt en ik snap nu wel waarom, het regent er alleen maar!! en het was er koud! dat was wel weer even wennen!

We zijn daarna met de tram naar een andere wijk gegaan dat erg leuk scheen te zijn en daarna weer terug.
Na het uitstappen wist Suus de weg terug maar dat bleek later toch niet helemaal goed te zijn. we zijn dus goed verdwaald, maar na later toch weer gevonden te hebben en gezien te hebben dat de tram stop erg dicht op de plek was waar we wezen moesten Starbucks, jammie!
Daarna hebben we ons omgekleed en zijn we uit eten gegaan en gaan stappen. dat kun je wel goed in Melbourne, leuke tenten om uit te gaan of om te eten, gelukkig was het ook weer droog.
De volgende dag was het tijd om de auto op te halen en te starten met de great ocean road.
We waren op weg naar het autoverhuurbedrijf, kwamen aan, bleek dat we bij de verkeerde te zijn, eh blond? dus taxi genomen naar de goede plek, kwamen we daar bleek ik mijn tas te zijn vergeten bij het vorige bedrijf. natuurlijk weer typisch iets voor mij!
Omdat ik degene was die ging rijden en mijn rijbewijs in die tas zat, was dat wel een beetje een probleempje.
Gelukkig was de vrouw van het vorige bedrijf zo vriendelijk om mijn rijbewijs uit mijn tas te halen en daar de gegevens in te vullen en toen waren we eindelijk na mijn tas opgehaald te hebben onderweg naar de great ocean road, wow!!

De great ocean road is 1 van de bekendste wegen van Australie en word genoemd als 1 van de highlights die je aboluut niet kunt missen. dit was ook zeker zo, het was een hele mooie weg om te rijden en zeker om zelf te doen.

Omdat ik hou van auto rijden leek het me erg gaaf om zelf te rijden, dus dat was voor mij ook zeker 1 van de hoogtepunten.
We hebben veel dingen gezien onderweg, zijn gestopt bij een heel leuk lunch tentje en hebben dingen gezien zoals de 12 apostelen, koala's, londen bridge en eigenijk gewoon alles wat aan de great ocean road te zien is.
Verder was het gewoon erg gezellig met zn 3en, veel gelachen en genoten van alles.
Helaas was het op zondag avond alweer tijd om te auto in te leveren op het vliegveld en om naar huis toe te gaan.
Afgelopen en aankomende week is het hier vivid festival, waarbij het centrum en opera house mooi zijn verlicht met allemaal mooie kleurtjes, erg leuk om te zien.
Ben vrijdag avond al even met een paar meiden geweest en was erg mooi om met de ferry aan te komen en al die mooie lichten te zien. verder is hier in manly momenteel een eet en wijn festival, helaas valt dit een beetje in het water door de regen.
Beetje jammer al die regen, ben ik niet meer aan gewend, haha.
Aankomende donderdag ga ik samen met Suzanne naar een concert in het Sydney opera house van Train.
Zin in!!
Foto's zijn weer te bekijken op:

https://picasaweb.google.com/117295751356652789980/MelbourneEnGreatOceanRoad?authkey=Gv1sRgCMGcobG-2dSQlQE#

Dikke kus vanuit Sydney






  • 03 Juni 2012 - 07:44

    Jacolien :

    HHey ellen wat mooi om te lezen dat het zo goed met je gaat. Veel plezier nog liefs jacolien

  • 03 Juni 2012 - 07:53

    Marijke Bouwman:

    Je hebt weer veel dingen gedaan en gezien! Helemaal super!
    Mooie foto's hoor!

    Dikke kus

  • 03 Juni 2012 - 20:55

    Lammie:

    ha Ellen, mooi reisverslag weer met mooie foto's. Ook weer een prachtig stuk Australie.

    Heel veel plezier bij het concert van Train. Geweldig lijkt me dat mee te maken in het opera house in Sydney.

    Succes met trainen voor de 12 km.
    Zet hem op he!
    Dikke kus en knuffel van ons en we skypen weer.

  • 03 Juni 2012 - 21:51

    Jorien:


    Ellen, weer een leuk verslag, en prachtige foto's. Je staat er zelf ook bijzonder mooi op!! Je haren worden ook aardig lang als ik dat allemaal goed zie!
    En ook nog eens in een auto rijden, met het stuur aan de andere kant....Stoer!!!

    Dikke kus

  • 05 Juni 2012 - 11:13

    Danielle :

    Hej El,
    Wat ontzettend gaaf zeg! Leuk om weer iets van je te horen en wat een gave foto's! Echt cool. Geniet ervan!

    Liefs Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 31356

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 29 November 2012

werkvakantie

15 Augustus 2009 - 01 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: