Aangekomen in Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu Aangekomen in Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Bali

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

16 Januari 2012 | Indonesië, Bali

Hallo allemaal,

Mijn eerste reisverslag vanuit Bali!!
Gisteren ben ook om 12 uur Balinese tijd aangekomen na een langeeee vlucht.
Mijn reis is begonnen!!

3 dagen van tevoren begon het al goed, mijn au pair gezin heeft afgezegs wegens persoonijke problemen, dus ben hard opzoek naar een nieuw gezin, heb contact met een gezin momenteel, ik hou jullie op de hoogte!!

De week van tevoren veel afscheid genomen, wat erg raar en soms moeilijk was, maar het is allemaal voor een leuk doel! :) Ik ben goed verwend met veel kadotjes, echt superlief!!
De nacht voordat ik vloog heb ik misschien 2 uurtjes geslapen van de zenuwen.. En toen was het zover, na mijn zusje, moeder en buren een dikke kus gegeven te hebben reed ik naar het vliegtuig, samen met mijn vader, zus en Johan.
Op schiphol nog een kop koffie gedronken te hebben moest ik ook nog van hun afscheid namen, na veel tranen en knuffels ben ik door de douane heen gelopen.. dat ik toch wel erg moeilijk, ik had heel sterk de neiging om weer terug te lopen. En heb mezelf vaak afgevraag waar ik aan ben begonnen! Eenmaal in het vliegtuig na het lezen van boekjes over Bali en Australie widt ik het wel weer!!

Goede reis gehad, alle vluchten gingen op tijd, wat erg bijzonder was voor mij aangezien ik altjd vertrsgingen heb. Heerlijk!!
Tijdend de reis veel gelezen, films gekeken, pogingen gedaan om te slapen wat niet is gelukt.. Het is afzien! maar dan heb je ook wat.
Na een vlucht van 18,5 uur kwam ik aan aan in bali.
Toen ik mijn visum had gekregen kwam mijn koffer er direct aan.
Toen ik de koffer had kwam er ineens een man op me afgestormt die mijn koffer pakte en direct met me naar de bagagecheck liep, allemaal bewakers die naar me zaten te kijken, het was net alsof ze wat raars in mijn koffer hadden gevonden. Ik schrok me rot!! Totdat hij met me naar de uitgang liep en gewoon geld wilde om me te helpen met mijn koffer naar de auto te brengen. Gelukkig maar, na een poos te hebben verteld dat ik geen geld had, liet hij me gelukkig gaan.

Daarna ben ik naar buiten gelopen en daar stond Jan met een lekker zonnetje me al op te wachten!! Super!! Hij had al een taxi voor me geregeld daarna zijn we naar Ubud gereden, een uur durende reis waar ik mijn ogen uit heb gekeken.. In zo'n reisje zie je heel wat bijna ongelukken, veel scooters, wat een zooitje ongeregeld hier op de weg! Helaas begon het halverwege wel te regelen, het is regenseizoen hier! Eenmaal op de plaats van besttemming heb ik direct mijn koffers op mijn kamer gezet en zijn Jan en ik lekker gaan lunchen.

Aan het eind van de middag hebben we toch maar een paraplu gekocht en zijn we ergens wat gaan drinken. daarna zijn we lekker uit eten geweest met zijn vrienden. Hele gezellige mensen!! Op de planning stond lekker op tijd naar bed, maar dat is helaas niet gelukt.. Om 1 uur lag ik erin ven ben ik heerlijk gaan slapen na 2 dagen met zeer weinig tot geen slaap!

Vandaag wou ik toch graag gaan zonnen omdat dan sowieso de zon schijnt. Mijn wekker ging en ik moest van ver komen!! Maar de zon scheen!! Dus mijn bikini aangetrokken mijn handdoek uitgestald en samen met Jan in het zwembad gedoken in de achtertuin, heeeeerlijk!! alleen een beetje jammer dat het zwembad overvol zat, overstroomde en mijn handdoek en kleren zwemles hadden gekregen.. hmm zijn we zo dik? maar mijn andere handdoek gepakt en lekker in de zon gelegen.. Daarna zijn we gaan lunchen met de vrienden van Jan en begoin het weer te regenen.. We moesten toch terug met de scooter, gelukkig had jan een poncho, een mooi grote die ik mooi over mezelf heen kon trekken.. Helaas jongens, ik heb geen foto ervan kunnen maken, het was een mooi gezicht denk ik..
Ik ga me nog wel vermaken hier, het is supermooi en erg relaxt, echt vakantiegevoel!! Ik ga nu even iets toeristisch doen!! Ik heb nog geen foto's gemaakt, dus die laat ik jullie de volgende keer even zien!

Jullie horen gauw weer van me!!


  • 16 Januari 2012 - 09:37

    Corry Bruggeman:

    Jaloers !!! Was ik maar 40 jaar jonger.

    Groetjes.

  • 16 Januari 2012 - 10:18

    Danielle:

    He El!
    Oh wat gaaf! Ben blij dat je vlucht goed ging en dat je veilig bent aangekomen en meteen geniet! Heerlijk. Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal!
    Liefs!

  • 16 Januari 2012 - 10:36

    Lynn:

    Hey Ellen!

    Ben blij dat je goed bent overgekomen!
    Je hebt het wel beter voor elkaar daar hoor t heeft hier gevroren
    Veel plezier en we contacten gauw weer

    Liefss

  • 16 Januari 2012 - 11:19

    Marjolein:

    Hee Ellen! Fijn om te horen dat je een goede reis hebt gehad.. Geniet ervan! Liefs

  • 16 Januari 2012 - 12:05

    Anne:

    Wat een belevenissen en ervaringen alweer in zo'n korte tijd! Hartstikke leuk om zo mee te lezen!
    Geniet er van en met het nieuwe gezin gaat het vast goed komen.

    Groetjes,
    Richard, Anne, Lieke en Stijn.
    (Elle vliegtuig!!! zei Lieke :-)...Ze kent je dus nog. )

  • 16 Januari 2012 - 12:05

    Laura:

    Geniet ervan zus !! Maak ons maar flink jaloers met de leuke verhalen en zonnige weerberichten haha ! ( wel beetje jammer dat het regenseizoen is in Bali )
    Dikke kus

  • 16 Januari 2012 - 12:19

    Tante Joke:

    Gos wat moet dit nog worden,ik lig nu
    Al bijna in een deuk,Ellen geweldig.
    Have fun en wij weten een beetje hoe
    Het daar is,heel veel indrukken en oren en ogen tekort.veel plezier.Joke

  • 16 Januari 2012 - 16:48

    De Buurtjes:

    Hey Ellen,

    Je hebt het allemaal weer leuk opgeschreven.Geniet ervan, en we zijn benieuwd naar de foto´s.

    Dikke Kus


  • 16 Januari 2012 - 17:49

    Nog Een Keer De Buur:

    Denk aan voedsel met de kleur GROEN.
    Niet naar kijken, ruiken of proeven, NIET DOEN.

    Als je toch iets groens ziet, kijk dan of Ria aan het koken is.

    Groetjes.....

  • 16 Januari 2012 - 18:31

    Linda:

    Hee Ellen!
    Wat een ontzettend leuk verhaal heb je geschreven zeg!!

    Ik zie je al op die scooter zitten.. en volgens mij heb je wel foto;s ervan mr wil je die gewoon niet plaatsen:P..
    Geniet ervan meis!

    Dikke knuffel!

  • 16 Januari 2012 - 18:55

    Riek Brandenburg:

    Hoi Ellen,
    Wat leuk dat je weer een reisverslag maakt, en nu dan Bali.
    Ik ga je zeker volgen.
    Heel veel plezier en geniet maar van de zon (tussen de regenbuien).
    Groetjes, Riek

  • 16 Januari 2012 - 19:40

    Lammie:

    Wat een nare dingen toch allemaal. Iemand die voor je koffer zorgt, de taxi al geregeld, uit eten met gezellige mensen, zwembad in je achtertuin en niet te vergeten... die vervelende zon.

    Maar..... vond je het nu echt nodig een "bommetje" te maken in het zwembad. Ik had nog zo gezegd "geen bommetje"! :-)

    Fijn te lezen dat je het naar je zin hebt en ik ben erg benieuwd naar je foto's en je toeristiche uitstapje vandaag. Dikke kus

  • 16 Januari 2012 - 21:05

    Moniek:

    Lekker genieten el! Ik kijk uit naar de fotootjes! En hou je spullen in de gaten he, haha voordat je het weet ben je ze kwijt!!

  • 16 Januari 2012 - 22:20

    Laura:

    Oete Oete Oete Oete Oeteeeee Met Ellen op de scooter !! Ik dacht dat je het niet zo had op scooters ;)

  • 17 Januari 2012 - 11:01

    Geer:

    He ellen!
    Net aangekomen en dan gelijk al zulke verhalen! Doe je Jan de groetjes!!! enneuh ik heb me (met dank aan melis) weten aan te melden hoor voor deze site:P Heeeeeeel veel plezier daar!

    Dikke kus van ons

  • 17 Januari 2012 - 19:19

    Jose & Ronald :

    Hee Ellen, gaaf om zo virtueel een beetje met je mee te reizen, hier dromen wij van! avontuur en vakantie, de ultieme combinatie. Geniet ze met volle teugen. Bon Voyage X jose en ronald x

  • 19 Januari 2012 - 16:17

    Marije:

    Ellen! fijn dat je veilig bent aangekomen!! ben benieuwd naar al je verhalen! geniet ervan:D Liefs

  • 20 Januari 2012 - 21:07

    Anita Ter Wee:

    Ik vind dit alles zo stoer van je!!
    Voor het weer hoef je hier voorlopig niet terug te komen, ´t was regen- 't is regen- en het blijft regenen, jaloers...neeee.
    Jij hoeft nu niet te bedenken wat je aan gaat doen, hupakee bikini aan en relaxen maar. Meid ik gun het je van harte!!! Ik wens je een ongelofelijke mooie tijd toe,en hoop dat je een ontzettend leuk gezin zult treffen. Groeten uit Hasselt

  • 20 Januari 2012 - 21:07

    Anita Ter Wee:

    Ik vind dit alles zo stoer van je!!
    Voor het weer hoef je hier voorlopig niet terug te komen, ´t was regen- 't is regen- en het blijft regenen, jaloers...neeee.
    Jij hoeft nu niet te bedenken wat je aan gaat doen, hupakee bikini aan en relaxen maar. Meid ik gun het je van harte!!! Ik wens je een ongelofelijke mooie tijd toe,en hoop dat je een ontzettend leuk gezin zult treffen. Groeten uit Hasselt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 31687

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 29 November 2012

werkvakantie

15 Augustus 2009 - 01 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: