Het is hier nog steeds heelijk! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu Het is hier nog steeds heelijk! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu

Het is hier nog steeds heelijk!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

05 Juli 2012 | Australië, Sydney

Dag lieve allemaal,

Weer tijd voor een verhaaltje, het is alweer een maand geleden.
Een maand, inclusief een dikke week waarin ook wij die mop hebben gevolgt van die slechte hollanders die er in de eerste helft al uitlagen.Wat het enige leuke eraan was dat Sofie en ik kaartjes mochten verkopen aan de deur vsn het oranjefeestje en ondertussen lekker hebben gefeest tussen de nederlanders. wel heel grappig om om 2 uur s´nachts een voetbalwedstrijd te kijken. Ook waren er een aantal mensen uit Denemarken, die natuurlijk de avond van hun leven hadden. ik heb mn wekker nog gezet voor de wedstrijd tegen duitsland, tegen Portugal begon ik al niet meer aan...
Het meest heerlijke waren de bitterballen na bijna een halfjaar, want die mis ik toch best wel heel erg hoor! wat ik nog meer mis aan Nederland zijn de rest vd dingen in een snackbar, mijn kledingkast en natuurlijk mijn lieve familie en vrienden.Wat ik niet mis is het Hollandse wisselvallige weer, nog een keer het weer en de chagerijnige mensen (vergeleken met de Australische)

Ik vind Sydney nog steeds een heerlijke stad om te wonen en Manly blijft heerlijk met het strand om de hoek.
Vind het heerlijk om tijdens zonsondergang langs het strand te lopen, af en toe een boekje te lezen of hier samen met de kids te spelen en maandag heb ik weer een surfles met Yasmin genomen.
Heerlijk zo'n leven vlakbij het strand.Verder is de winter nu echt begonnen, overdag is, zolang de zon schijnt, het buiten 17 graden, sávonds koelt het erg af en is het koudddd.maar het blijft heerlijk dat ik zelfs nu nog overdag in mn slippetjes buiten loop.

Met de kids gaat alles goed, Maya is een paar weken geleden 2 geworden wat we hebben geviert. ik heb haar een paar graffalo boekjes gegeven waar ze nu telkens mee rond loopt en aan het lezen is, leuk is dat, als je kado zo gewaardeerd word.

2 weekenden geleden was het dan eindelijk zover, iedere keer als ik plande om naar de blue mountains te gaan was het slecht weer, maar dit keer was het eindelijk stralend mooi blauwe lucht!Op met 4 nederlandse meiden in de auto volgeladen naar de blue mountains (dutchies on tour), helaas was Sofie ziek en waren we nog maar met zn 3en.Ik mocht net als de great ocean road mijn plekje achter het stuur weer innemen en gaan met die banaan.
We hebben de meeste tijd gespendeerd rondom de three sisters, een bekende rotsformatie, met verrassend, 3 uitsteeksels wat de zusters voor moesten stellen.Je kon hier kiezen tussen een kabelbaan en een treintje, die steil naar beneden ging.Het is de steilste trein van de wereld en mij leek het erg leuk om hier in de gaan.Stiekem vond ik het best eng, het leek net of de trein steil naar beneden ging en ik recht voorover zou gaan vallen.Erg leuk dagje met de meiden en ben blij dat ik het uiteindelijk heb gezien! het duurde even maar dan heb je ook wat! :)

Verder gaan we vaak stappen met de meiden, met lekker weer gaan we vaak even ergens buiten lunchen, met slecht weer naar de bios of iets dergelijks. er is altijd wel wat te doen en ik verveel me nooit!
Vorige week zaterdag was het een mooie zonnige en ben ik eens even heel veel dingen in Sydney gaan doen, eerst ben ik bij de darling harbour bij de chinese garden of friendsship geweest.Een erg leuk tuintje, wat erg mooi was ingericht.
Daarna ben ik naar de paddy markets geweest, veel lekker fruit gekocht maar niet heel veel interessante dingen, vooral goedkope dingen die achterin de kast belanden zodra je thuis bent.
Ben daarna maar weer naar de ferry gegaan en toen ik de brug zag dacht ik. kan de harbour bridge walkvandaag ook wel even gaan doen!Dus ben op weg naar de brug gegaan, erg leuk om een keer over heen te lopen.
Je kunt ook in 1 van de torens klimmen waarvanuit je erg mooi uitzicht hebt over de stad en zrelfs van je uit kunt kijken tot over de blue mountains. In de toren zelf hing ook wat leuke informatie over de brug zelf. wat feitjes over de indrukwekkende harbour bridge die je nog niet weet, maar altijd al hebt willen weten!!!
- de brug is 1150 meter lang, 49 meter breed en 134 meter hoog
- 1300 stoere sterke mannen hebben er 8 jaar over gedaan om de brug te bouwen
- er is 30.000 liter verf gebruikt om de brug te verven
- in een uur tijd kunnen er tot wel 15.000 voertuigen overheen rijden
- er nog heel veel meer leuke feitjes zijn maar ik wil jullie niet verder vervelen, jullie moeten immers ook verder met jullie werk.:)
Daarna ben ik weer naar beneden gelopen en zag ik mijn ferry al aankomen.
Helaas had ik m net gemist en die erna ook, omdat ik met iemand zat te kletsen en ik de tijd vergeten was.

Ik bleef dus maar in de stad, omdat ik s'avonds toch nog moest babysitten en het niet meer zoveel zin had om naar huis te gaan.

Ben toen een marktje gaan bekijken en een museum, weet niet wat het is maar museums vind ik nog steeds niet heel interessant hoor. daar dichtbij zat een pannenkoeken restaurant, daar ben ik dus ook maar lekker gaan eten.Heerlijk dagje zo en er valt veel in Sydney te doen, ook als je even moet wachten..:)
Ben momenteel ook hard aan het trainen voor de city2surf, een van de werelds grootste hardloop trajecten waar maar liefst 70.000 mensen over de hele wereld aan meedoen.Het is 14 kilometer lang en gaat van de stad (city) naar Bondi beach (surf).
Een grote uitdaging voor mij maar daar hou ik wel van! de laatste keer dat ik aan het trainen was redde ik 7 kilometer. Dat is al de helft! :) nog 5, 5 week de tijd om het op te rekken naar de 14 kilometer. 11 augustus is de dag en rond die tijd zal ik dus ook alweer afscheid gaan nemen van mijn gezin.Wat gaat dat snel! ik zal ze allemaal erg gaan missen!
Heb nog geen idee wat er erna ga doen, vind het allemaal erg moeilijk om keuzes te maken, er is ook zoveel mogelijk.
Eerst nog werken, of direct reizen. het lijkt me nog wel heel leuk om hier de lente een beetje mee te maken en zo nog even wat lekker weer mee te pakken voordat ik wegga! ik ben druk alle mogelijkheden aan het uitzoeken!
Jullie horen het vast en zeker van me in mijn volgende blog!

Foto´s zijn weer te vinden op:
https://picasaweb.google.com/117295751356652789980/BlueMountainsEnSydney?authkey=Gv1sRgCJPT4-GItu6_QQ#5761550038726069682

Die van het surfen kun je me herkennen aan het gele bord en is het bewijs dat ik gestaan heb tijdens mijn lessen!! gaat de goede kant op!
Geniet allemaal van jullie welverdiende vakanties! en hopelijk gaat het zonnetje ook voor jullie wat meer schijnen!

Dikke kus vanuit Sydney!!




  • 05 Juli 2012 - 14:20

    Herman En Jansje:

    Weer leuk om je verslag te lezen en mooie foto's.
    Nog veel plezier en tot het volgende verslag
    Groetjes uut Hasselt

  • 06 Juli 2012 - 08:28

    Harriette:

    Hallo Ellen weer leuk te lezen wat je allemaal mee maakt zo aan de andere kant van de wereld, groetjes

  • 08 Juli 2012 - 20:01

    Lammie:

    Ha weer helemaal bijgepraat. Mooi reisverslag en foto's. Mooi uitzicht vanaf de brug.

    Het bewijs is er, je staat op de surfplank.
    Daarna....een paar foto's verder....een lege gele plank...een lege rode plank...
    Geen Ellen meer te bekennen en waar is de surfer van de rode plank gebleven? Ellen Actie?:-) je kwam van rechts, als je het zo bekijkt ...

    Succes met de training voor de city2 surf. Het gaat goed zo te lezen, knap van je.

    Tot ziens op skype en een dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 31357

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 29 November 2012

werkvakantie

15 Augustus 2009 - 01 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: