Under down under - Reisverslag uit Hobart, Australië van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu Under down under - Reisverslag uit Hobart, Australië van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu

Under down under

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

14 Februari 2012 | Australië, Hobart

Hier mijn verhaal vanuit Tasmanie, hier noemen ze het ook wel under down under!! En dat was ook de naam van mijn tour.
Op woensdagochtend om half 8 werd ik opgehaald om te gaan beginnen. Ik had verwacht dat we met een kleine groep waren, maar we waren in totaal met 20. Dat was best veel! heel veel verschillende mensen uit veel verschillende landen.
Ze kwamen uit Korea, Japan, Duitsland, Canada, Zwitserland, Engeland en de rest weet ik niet.

Tasmanie was echt prachtig! heb echt ontzettend genoten van de afgelopen dagen. Veel mensen slaan het over, wat wat mij betreft onterecht is, maar dat maakt het wel stukken minder toeristisch... en dat is dan wel weer fijn! in mijn vorige berichtje schreef ik dat het erg veel zou gaan regenen, maar ik heb erg veel geluk gehad, heb haast geen regen gezien en als het regende zat ik lekker binnen. we hebben het merendeel zonnig gehad, wat erg lekker was!

De eerste dag begon in richmond, een klein plaatsje dicht bij Hobart, waar ik lunch heb gehaald. daarna reden we door naar de Tasman Peninsula een mooi strand. daarna reden we door naar een direnpark waar tasmaanse duivels leven, ondertussen was mijn plekje ingepikt door een meisje dat perse moest ruilen omdat ze wagen ziek was, prima! een kwartier later keek ik voor me en lag ze heerlijk te slapen.. eh wat klopt hier niet? zo waren er wel meer mensen en degenen die het ergst 'wagenziek' waren lagen het lekkerst te slapen.

Toen we bij de tasmaanse duivels aankwamen kregen ze net eten. ze hebben er hard om gevochten! daarna was er nog een vogelshow in het park, waar meerdere vogels hun show deden. het was lekker overdreven, maar wel heel grappig. ze deden dingen zoals muntjes pakken uit de hand van mensen uit het publiek, tussen benen van mensen doorvliegen, enz.
Daarna zijn we nog even bij de walibi's gaan kijken en daarna zijn we doorgereden naar port arthur, een grote gevangenis. ze noemden het hier the hell on earth, wat ik me voor kon stellen. grote isoleercellen en ze mochten niet praten of andere mensen zien; dat is toch erg als je bijvoorbeeld je hele leven vast zit? Het was wel interessant om te zien!
Hierna zijn we terug naar Hobart gereden om te overnachten. we zijn lekker uit eten geweest en daarna lekker op tijd gaan slapen.

De volgende ochtend moesten we om half 8 alweer klaar staan, net als de rest van de dagen. we begonnen de dag in Ross een klein plaatsje. daarna zijn we doorgereden naar een nationaal park, waar de wineglass bay is. Dit was een hele wandelroute, je moest eerst de bergen op en dan had je een mooi uitzicht over de wineglass bay.. Onder het lopen liep ik naast het duitse meisje en op de 1 of andere manier had iedereen de hele tijd wandelschoenen gedragen, moesten we wandelen en deden ze hun slippertjes aan.. Ik vertelde haar hoe dom ik dat vond, kijk ik 10 minuten later naast me; heeft ook zij haar wandelschoenen verrruild voor haar slippers; oeps! ze reageerde al zo bot, haha! Maar het was ook een beetje dom en haar slipper schoot ook nog eens om de 100 meter los. Vanuit het uitzicht kon je ook ook nog naar het strand lopen. een steile afdaling, waar we veel mensen tegenkwamen die er juist tegen opgingen.. die zijn gek dachten we! kwamen we beneden bleek dat wij dezelfde weg ook weer terug moesten lopen! Wij dachten dat we daar in de buurt op werden gehaald. het was dus een pittige wandeling van in totaal 2,5 uur, maar wel een leuke en als je een maand niet naar de sportschool bent geweest is het ook wel weer lekker!!

Hierna zijn we naar honeymoon bay gegaan, wat echt supermooi was, ik kan me voorstellen dat ze het zo noemen. Zelfs als je de verkeerde partner hebt gekozen ben je op deze plek sowieso in de waan dat het wel zo is, zo'n mooie plek is het!
Geniet vooral van de foto dat ik ver weg zit, ik ben er namelijk voor uit mijn broek gescheurd, ik nam een wat te grote stap!

De overnachting was dit keer in Bichino, waar we savonds pinguins hebben bekeken. wat een grappige beesten, ze kwamen vanuit alle kanten van de zee het land op. heel leuk om te zien. en met het geld dat je betaalde hielp je mee de pinguins te beschermen, dus ook nog een goede daad gedaan!!

De volgende dag zijn we naar de bay of fire gereden, hele mooie rode rotsen. we hebben daar een beetje rond gewandeld en over de rotsen geklommen.
Hierna zijn we naar een waterval gereden en daarna zijn we naar Launceston gereden. lekker gekookt, even geinternet en toen naar bed gegaan. heel veel mensen eindigden hier hun tour, zodat we de aankomende dagen nog met 10 personen zouden zijn. scheelt weer wachten op andere mensen, voordat iedereen er is, is het vaak een kwartier wachten.. en dat werd best irritant na 10 keer wachten!

Dag 4 na een mooie wandeling in Launceston zijn we gereden naar Cradle Mountain-Lake St Clair National Park.
Een heel mooi park waar een mooie wandeling gepland stond, helaas was ik in de bus in slaap gevallen en werd ik heel beroerd wakker, dus heb ik maar besloten om kleine wandelingen te doen. wat ook best leuk was. 10 minuten nadat ik in het hostel kwam begin het keihard te regenen. mijn groepsgenoten kwamen allemaal erg nat binnen.. ik heb maar even een kop thee voor de meesten gemaakt! s'avonds hebben we nog een poos geklest en zijn daarna gaan slapen.

De volgende dag stond in hetzelfde nationaal park lake dove op ons te wachten. Gelukkig voelde ik me beter dus ben ik weer gezellig mee gegaan. het was een erg mooie wandeling om het meer heen van 2 uur en ondanks de voorspelde regen was er geen wolkje aan de lucht.
Hierna zijn we doorgereden zandduinen en daarna naar Strahan, waar we rond hebben gereden en het plaatsje hebben bekeken. hier hadden we onze overnachting.

De laatste dag zijn we eerst gereden naar Queenstown een leuk mijn stadje. we hadden hele mooie uitzichten op de bergen die deels bewolkt waren wat een mooi effect gaf. daarna zijn er gestopt bij een meer, waar ik ook mooie foto's heb gemaakt.
Hierna zijn we doorgereden naar Nelson Falls, waar we een wandeling hebben gemaakt door de bossen..
Daana zijn we doorgereden naar Mt field, waar ze allemaal waarschuingsborden hebben voor slangen. bah! gelukkig ben ik er geen een tegengekomen! maar goed dat wist ik natuurlijk ook al voordat ik naar Australie toe kwam. We hebben ook nog in een nationaal park gelopen met allemaal grote bomen. Hierna zijn we terug gereden naar Hobart en dat was het einde van de tour. Onderweg hebben we nog een grote bosbrand gezien, die uren brandde, ik hoop dat het ondertussen is gestopt.

Zoals je kunt lezen heb ik erg veel gezien/ gedaan.. Mijn collega waarschuwde me al voor reisdementie, ik heb daar ook een beetje last van! Heb zoveel gedaan dat ik op een gegeven moment niet meer weet wat! gelukkig heb ik een mooi reisdasgboekje gekregen toen ik wegging bij mijn werk dus daar kan ik veel inschrijven.

Tasmanie.. het was echt supermooi, de mooiste plek waar ik geweest ben. ik heb natuurlijk nog niet veel gezien, maar ik was echt onder de indruk van dit mooie plekje. Mocht je naar Australie gaan, sla het niet over! het is zooo mooi.. mijn foto's zijn weer te bekijken op https://picasaweb.google.com/117295751356652789980/Tasmanie?authkey=Gv1sRgCLP7poLe79m98wE#

Heel veel kijkplezier!

Morgen vlieg ik naar Sydney, naar mijn au pair gezin! Na 1,5 maand vakantie heb ik hier erg veel zin in. Ik merk zelfs dat ik de kinderen om me heen mis, dus ik kijk erna uit om het gezin te ontmoeten en te gaan beginnen!


  • 14 Februari 2012 - 07:35

    Frans En Ria:

    Ellen,wat een prachtige foto's.
    en een goede vlucht morgen.

    Dikke Kus

  • 14 Februari 2012 - 10:28

    Joke De Lange:

    Hoi Ellen

    Wat een gezellige reisverhalen en ben blij dat het goed met je gaat!
    We slaan alles op en gaan ook een beetje
    Op jou verhalen af om te weten waar we wel naar toe willen en waar niet en als ik dit zo lees,kunnen we haast niet wachten.Nog veel plezier met je au-pair gezin we lezen hoe je het verder met je gaat.
    Dikke kuzz en have fun.
    Klaas en Joke

  • 14 Februari 2012 - 18:03

    Lammie En Peter:

    Ha Ellen, Tasmanie, geweldig stuk Australie zo te zien. Prachtige foto's en weer een mooi reisverslag. Om half 12 vanavond, Nederlandse tijd, vlieg je naar Sydney. Kennismaken met je gastgezin en weer een nieuwe uitdaging tegemoet. We skypen, liefs en een dikke kus van ons

  • 14 Februari 2012 - 18:27

    Linda Bos:

    hahahah das echt iets voor jou met die slippers :P
    Erg leuk verhaal weer om te lezen, en wat een mooie foto's weer! Wat een prachtige landschappen ook.. denk dat je het met eigen ogen moet zien hoe indrukwekkend alles is!

    Geniet ervan meid, heel veel plezier bij het au pairgezin morgen! Denk aan je! En een goede vlucht he!

    Dikke knuffel van Linda

  • 14 Februari 2012 - 18:40

    Sandra Dijsselhof:

    Hey ellen,
    super leuk om dit allemaal van je te lezen!! heb er van genoten haha, en je slimme opmerking tegenover het duitse meisje...zie het al helemaal voor me!!
    meid heel veel suc6 bij je au pair gezin...Ga nu nog even je foto's bekijken!! veel liefs!!xxx

  • 14 Februari 2012 - 20:03

    Ronald & Jose:

    Hoii Ellen, echt adembenemend, de foto's spreken voor zich! we kunnen ons voorstellen dat je Tasmanie als aanrader noemt, mochten we ooit :-)) daar in die buurt komen. Je hebt er heel wat wandelkilometers opzitten, nu maar een
    beetje uitrusten (!) bij de au pair family.
    weer een nieuwe fase in je avontuur.
    Take care and warmest regards !!
    Jose & Ronald

  • 15 Februari 2012 - 15:02

    Marijke:

    Het enige wat ik hier op kan zeggen is: WOW, ik ben zo jaloers!

  • 15 Februari 2012 - 15:02

    Nog Een Keer Marijke:

    Oja, en nog iets! Een tip: trek de volgende keer een minder strakke broek aan!!! hihihi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 31371

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 29 November 2012

werkvakantie

15 Augustus 2009 - 01 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: