Perth en omgeving - Reisverslag uit Hobart, Australië van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu Perth en omgeving - Reisverslag uit Hobart, Australië van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu

Perth en omgeving

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

07 Februari 2012 | Australië, Hobart

Dag lieve allemaal,

Weer een teken van leven vanuit de andere kant van de wereld.
Alles gaat super hier, heb het erg naar mijn zin en heb de afgelopen dagen erg veel gezien en gedaan.

In Perth bleef het erg warm, we hebben de 1e dagen nog flink moeten wennen.
Zaterdagavond heb ik mijn eerste barbie (lees Autralische benaming bbq) we waren uitgenodigd bij vrienden van Elke en Loury.
Erg gezellige mensen die oorspronkelijk uit Nieuw Zeeland kwamen.. we hebben eerst lekker een duik in het zwembad genomen en zijn daarna gaan eten.. erg leuk om zo een beetje onder de plaatselijke bevolking te komen.

De dag erna zijn we naar freemantle gegaan, een stad tegen Perth aan.
Ik verwachtte er veel van, het zag er allemaal erg leuk uit in de boekjes, maar viel me erg tegen.
Heb ook weinig foto's gemaakt, wat al veel zegt.
Het hoogtepunt van die dag was dat we thuiskwamen en er stond heerlijke zelfgemaakte sushi op tafel.
Lekker van gegegeten, ook de volgende dag tijdens de lunch nog.

Maandag en dinsdag heb ik al mijn verdere plannen geboekt.
Ik was eigenlijk van plan om naar Melbourne te gaan, maar bij nader inzien wou ik toch liever naar Tasmanie.

Woensdag hebben we onze huur auto opgehaald en zijn we gaan rijden richting het noorden. heerlijk met het raampje open, zomers muziekje en lekker om me heen kijken.. ik mocht namelijk niet zelf rijden omdat ik nog geen 25 ben, dat was wel een beetje jammer.. De pinaccle desert was ons doel, maar we zijn nog vaak onderweg ergens gestopt.
Bij een nationaal park, bij het strand in Lancelin, bij de strandduinen van Lancelin, waar we hebben gesprongen. erg leuk in de zandduinen.
Daarna wouden we verder rijden naar boven, maar toen kwam ik erachter dat ik mijn slipper kwijt was.
We zijn weer terug gereden en daar lag mijn slipper; hij lag geduldig op me te wachten!! gelukkig maar..:)
De pinaccle desert was ook super mooi lekker door heen gelopen en veel foto's gemaakt, daarna zijn we doorgereden naar de oudste stenen op aarde.. hoe ze heten staat wel op de foto's het zijn de ronde dingen.
Toen het bijna donker werd zijn we naar een plek gaan zoeken om te overnachten.
We kwamen een caravapark tegen, waar we konden slapen.
Toen dat geregeld was wouden we gaan eten, maar dat bleek zo makkelijk nog niet.
We sliepen in zo'n 'gat' dat alle restaurants dicht gingen om 8 uur.
uiteindelijk zijn we toch beland bij de countryclub; moet ik nog meer zeggen? het eten was wel superlekker trouwens.

De volgende dag gingen we verder naar de waverock, 5,5 uur heen, 5 terug. Voor 1 rots. Kun je het je voorstellen, even naar Parijs, om de eiffeltoren heen lopen een paar foto's maken en daarna weer naar huis.. welke gek doet dat nou? ik dus! maar in de west kust ligt alles nu eenmaal alles erg ver van elkaar vandaan. Ik was er wel klaar mee toen ik thuis kwam, maarrr ik heb de waverock gezien!!

De volgende dag was het alweer tijd om naar margaret river te gaan. een wijnstreek in het norden.
En laat dat wijngedeelte nou nog eens heel goed bij mij passen! ik hou daarvan..:) Samen met Elke en Sophie de hele kofferbak volgegooid met kleren, eten en.. wijn!! die we uiteraard onderweg al moesten proeven kwamen we aan in het hostel..
Onze spullen uitgepakt, flesje wijn mee naar de woonkamer en we hebben een super gezellige avond gehad, samen met de andere backpackers. Wat een lui..

Ik had verwacht dat het nog wel mee zou vallen, maar de meesten komen er echt alleen maar om te feesten, te drinken en daarna op de bank in slaap te vallen.. Dat je jezef ook af en toe moet wassen, je haar moet kammen, je tanden moet poetsen, je kleren af en toe moet wassen etc etc.. dat vergeten ze gewoon helemaal.. wat als resultaat heeft dat 80 procent van de mannen een baard, snor en lang haar zonder gel rondlopen. de vrouwen zijn iets beter als je niet naar de knotten op hun hoofd kijkt en uitgegroeide verf.. in plaats van zichzelf te verzorgen geven de meesten hun geld liever uit aan drank. En dan praat ik nog niet eens over de troep in de keuken, wc's zonder toiletpapier, krappe kamers, een koffer vol met spullen waar je alles in kwijt bent en tot slot van rekening een frans visgeval dat je de huid vol scheld als je het licht even aan doet.. Het leuke is dat wij haar diezelfde avond nog hadden uitgenodigd om met ons mee te blijven eten. mar toen ik 'thuiskwam' was het mis.. Ze gooide de volgende ochtend keihard de deur dicht kwam expres 5 keer binnen stampen, maar liet wel een leuk briefje aan Elke achter dat ze het zo leuk vind haar te ontmeten en dat ze maar vrienden moesten worden op facebook.. raar persoon!
De backpackers wereld is nog niet helemaal 'mijn ding' maargoed alles went!! (hoop ik)

Dat even over de backpackers, het was ondanks dat een erg geslaagd weekend weg! we zijn nog gaan vissen, hebben aan het strand gelegen, we zijn naar wijn, kaas en bier proeverijen geweest en hebben vooral erg veel gelachen met elkaar!! vooral om mijn zo af en toe gebrekkige engels, wat soms ect hilarisch is! gelukkig kan ik er zelf om lachen en probeer ik gewoon lekker verder.. ik had het erg onderschat want ik vind het soms erg moeilijk.

Maandag heb ik maar even wat poncho's gekocht, het regent namelijk in Tasmanie (dat moet jullie goed doen om te horen).
Maar dat haalt niet weg dat ik het hier nu al heel erg mooi vind. het zag er echt prachtig uit vanuit het vliegtuig dus ik kijk echt uit naar mijn tour die morgen begint! Uiteraard volgen de verhalen en foto's weer! de foto's van de afgelopen tijd kun je weer openen op https://picasaweb.google.com/117295751356652789980/6Februari2012?authkey=Gv1sRgCMD33b3O-Mm8bw&feat=email#

Voor het ultieme gevoel zet even dit muziekje op: http://www.youtube.com/watch?v=iYd0gROLPwo
Leuk feitje: het is een australische band en de videoclip is opgenomen in Lancelin, waar ik geweest ben!! (helaas kon ik geen film vinden met videoclip..) en ik weet het zijn veel foto's dus hier nog een, http://www.youtube.com/watch?v=PGUU7CiK7YU&feature=fvwrel
Hebben deze nummers vaak gedraaid tijdens het rijden, dus dan reizen jullie toch een beetje in mijn plaats mee met mijn tripje! en hopelijk warmen jullie er een beetje van op in deze koude dagen..

Heel veel plezier met de elfstedentocht schaatsen, sneeuwballen gooien en bij de haard zitten met warme chocolademelk! Ik ga samen met mijn goede vriend de regenponcho Tasmanie door reisen! Ik denk aan jullie!

Veel liefs van mij

  • 07 Februari 2012 - 13:36

    Riek Brandenburg:

    Hoi Ellen,

    Wat een avontuur zeg!
    Jij hebt regen en wij sneeuw en dikke vorst. Wel heel mooi hoor, alles mooi wit en vooral in de bossen.

    veel plezier daar en ik kijk uit naar je volgende verslag. Plaats je ook nog wat foto's?

    Groetjes uit het witte 't Loo, Riek

  • 07 Februari 2012 - 16:57

    Buurman:

    Hey Ellen, had het gezegd dat je problemen had met engels, had ik je het even geleerd. Heb het Marijke ook geleerd en daar plukt ze nog steeds de vruchten van. Ze kon zelfs met mijn engels tegen mexicanen aan lopen lullen haha.
    Mooi verslag gemaakt, heel veel plezier in Tasmanië, pas wel op: er zijn veel duivels daar.
    Groetjes.

  • 07 Februari 2012 - 18:56

    Moniek:

    Ellie! Leuk verslag. En erg leuk om de fotos te bekijken van waar je allemaal al geweest bent. Ziet er super uit, je bent lekker aan het genieten!

    Wij zitten inderdaad in de vrieskou hier hahaha brrrrrrrrrrr.

  • 08 Februari 2012 - 11:36

    Marije:

    Ellen wat super leuk weer om van je te lezen!! en wat een avonturen zeg wow.. dat van die slipper echt iets voor jou haha grappig!
    Aankomend weekend heb ik weer logeerweekend met de jongens ik zal ze over je vertellen!
    en ook al is het hier ijskoud... hoop dat jij snel de zon weer hebt ipv die regen!!
    Liefs

  • 09 Februari 2012 - 12:13

    Jacolien:

    hey Ellen wat leuk weer te lezen wat je allemaal mee maakt en de foto's zien er ook goed uit... geniet er van meis

  • 09 Februari 2012 - 12:53

    Linda:

    Wat een leuk verslag weer meid!! Zie al uit naar de volgende!

    Knuffel van Lin

  • 12 Februari 2012 - 12:59

    Harriette Scholten:

    he Ellen zo te lezen kom je van alles tegen aan verschillende mensen je krijgt natuurlijk een mensen kennis van heb ik jou daar, blijf lekker jezelf en geniet van je avontuur. heel veel liefs vanuit Hasselt

  • 13 Februari 2012 - 19:42

    Anita Ter Wee:

    He ellen, Wat ontzettend leuk om je verhaal weer te lezen.
    Nou het koude weer heeft hier plaats gemaakt voor weer een natte boel, dus om sneeuwballen te gooien hoef je echt niet terug te komen, dat gaat echt niet meer lukken. Als ik zo die foto´s bekijk, kunnen ze daar wel wat regen gebruiken zeg; jaaaa jullie misschien niet, maar die dorre boompjes lusten wel wat hoor. Meid geniet nog lekker van al je vrije tijd, en ik hoop snel weer wat van je te lezen. Groetjes, Anita ter Wee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 31372

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 29 November 2012

werkvakantie

15 Augustus 2009 - 01 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: