Time flies... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu Time flies... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu

Time flies...

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

03 April 2012 | Australië, Sydney

Dag lieve allemaal!

Hier weer een teken van leven vanuit Sydney! want oeps! het is alweer een maand geleden!
Ik kreeg zelfs vandaag al een mailtje van waarbenjijnu of ik op een onbewoond eiland zat of een hoge berg aan het beklimmen was.
Dan heb je echt lang niks geschreven.

Ben nog steeds lekker aan genieten en ben het na 2,5 maand nog lang niet zat om lekker in het zonnetje met mijn korte broek en t shirt rond te lopen..
Wat blijft het heerlijk! en de tijd vliegt voorbij, ik ben sowieso op een kwart! wauw! nog maar niet aan denken want ik wil er nog lang niet aan denken om naar huis te gaan..

Met de kids gaat alles goed, we zijn allemaal al helemaal aan elkaar gewend! voel me thuis bij het gezin, erg fijn!
We doen erg veel leuke dingen samen, lekker op het strand spelen, naar het aquarium met de ferry, dierentuin.
We doen veel dingen en maken veel leuke dingen mee.Verder zijn we af en toe het konijn eens kwijt, dus dan staan we met zijn ons allen in de achtertuin van de buurman het konijn te vangen met bezems en doeken, erg grappig!


Manly blijft een heerlijke plek om te leven, iedere ochtend lekker langs het strand de kids wegbrengen, waar ondertussen al veel bekijks is, mensen zijn aan het hardlopen, hardlopende moeders achter hun kinderwagen (blijft apart) mooie surf dudes. genoeg te zien dus!

Verder heb ik al aardig wat mensen leren kennen waar ik de weekenden mee op kan trekken dus dat is erg leuk!

Verder word mijn engels steeds beter, begrijp nu eigenlijk alles wat mensen me vertellen en gelukkig denkt niemand meer dat ik uit Frankrijk kom (Fransen spreken namelijk te beroerd engels, vandaar dat iedereen dacht dat ik daar vandaan kwam) maar iedereen zegt nu of Nederland, Duitsland of Zweden. en na een paar drankjes in de kroeg gaat het zelfs nog beter! ik sta dan gewoon versteld van mezelf!

Afgelopen weekenden en ook op mijn vrije woensdagen heb ik veel leuke dingen gedaan.

Heb een keer een mooie wandeltocht gedaan langs het strand samen met een andere au pair.
Van coogee naar het beroemde strand Bondi.
Erg mooie route langs het strand en was uiteraard ook wel erg benieuwd naar bondi, maar het was niet erg bijzonder..

Ze waren ook niet aan het filmen ofzo, dus ik heb maar niet net gedaan alsof ik verdronk zodat ik gered werd.
Weer geen televisie debuut, jammer!

Ga ook ieder weekend wel een keertje stappen, Manly is erg leuk en we zijn een paar weekenden terug met een hele au pair groep gegaan.
Dit was erg gezellig, veel meiden leren kennen en naar een leuke uitgaansplek geweest.

Het meeste ga ik om met een ander nederlands buurmeisje en met een meisje uit Duitsland en Engeland.
Meestal komen er wel wat anderen ook mee nog, dus altijd gezellig!

Heb ook nog een keer een tour door het operahouse gedaan, was ook erg leuk om het van binnen te gaan bekijken. heb foto´s gemaakt, je mocht alleen geen foto´s maken van de concertzalen, geen idee waarom niet, was een lang verhaal en niet erg interessant.

Verder lig ik natuurlijk erg veel op het strand, de herfst is begonnen hier maar daar is nog niks van te merken! echt heerlijk. wel moet je na 2 uur echt wel uit de zon, want anders verbrand je echt levend.
Mensen hebben hier veel huidkanker, door te veel in de zon te liggen, niet echt een leuk souvenir om mee naar huis te nemen, dus ik kijk wel uit!

Dit weekend heb ik gesnorkeld, was echt superleuk! ik heb allemaal mooie visjes gezien en zelfs haaien.. maar geen zorgen, het was goed volk! ;) hier hebben ze ook een snorkel set thuis, dus dat is zeker voor herhaling vatbaar..

Oh ja en ik zal het bijna vergeten, volgens mij kun je minder leuke dingen echt verbannen uit je gedachten!
ben ook nog met 2 meiden naar de blue mountains geweest.
Of waren het nou de grey mountains? we hebben namelijk alleen maar regen en mist gezien.
De dagen voor deze dag was het stralend mooi weer, maar de nacht voordat ik wakker werd werd ik wakker van de regen, nee he!
De hele dag hebben we dus ook helemaal niks kunnen zien, het was zoo zonde van onze dag, geld en tijd..
Maar dan hebben we weer een goede reden om terug te komen.


Dat was het wel weer een beetje, hoop dat alles ook goed gaat met jullie in Nederland.
Hoorde dat het weer beter werd dus dat is goed. Geniet er lekker van daar.

Mijn foto's staan weer op:

https://picasaweb.google.com/117295751356652789980/3April2012#

Plannen voor dit weekend zijn
zaterdag eerst surfles, daarna lunchen bij de max brenner, waar ze de meest lekkere cholade hebben die ik ooit heb geproeft (het is hier sowieso chocoladehemel, ohhh slecht!) daarna met de ferry naar de stad voor 1,5 massage, daarna uit eten en daarna stappen.
zondag naar een paas festival en ik ben goede vrijdag nog vrij om leuke dingen te doen! Leuke planning, heb er al zin in!

Dikke kus

  • 03 April 2012 - 13:11

    Jan:

    Mooi ell'n! maar kwil heel graag je foto's kijken, die krijg ik niet geopend :(

  • 03 April 2012 - 15:36

    Karolien:

    Hee Ellen,
    Wat leuk om je reisverslagen te lezen, super dat je het zo goed naar je zin hebt daar! Je maakt me wel jaloers hoor!;)
    Geniet van je tijd daar!

    Liefs Karolien

  • 03 April 2012 - 15:46

    Herman En Jansje:

    weer een mooi reisverslag en mooie foto's. Stuur maar wat zon deze kant op .
    Tot het volgende verslag.
    succes

  • 03 April 2012 - 18:41

    Lammie:

    ha Ellen, ik lees zo tussen de regels door dat je bedje thuis nog niet opgemaakt hoeft te worden???? Mooi reisverslag en mooie foto's weer hoor! The Blue Mountains waren dan wel Grey, maar wat ik op de foto zie toch de moeite waard.
    Wat fijn te lezen dat je meer en meer contacten krijgt daar, vooral vriendschap sluiten met de haaien daar. Het loopt zo lastig met 1 been
    en daar veranderd een massage van 1,5 uur dan ook niets meer aan:-).
    Leuke dingen doe je daar en wat een schatten van kinderen om te zien. Geniet van alles wat er nog komt en we skypen weer. Dag lieve schat

  • 03 April 2012 - 19:00

    Anita Ter Wee:

    Nou nou, het leven van een au pair gaat echt niet altijd over rozen..... gezien je maandelijkse verslag moet je het razend druk hebben.
    Was verbaasd te lezen dat jij zoveel kennis van haaien hebt...pikt zo de goeien eruit!!!Knap hoor. Maar onderschat ze niet met al je ´kennis´er zitten er vast ook wel tussen die je nog niet zo goed kent...
    Wat fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Jammer van die bergen die je niet kon zien, maar goed, je komt nog lange niet naar huis dus.....
    En dan het weer he, om jaloers op te worden hoor, Hier heerst nog twijfel, winterjas, of toch de zomer jas. Nou de komende dagen geven ze nacht vorst, en natte sneeuw op. WINTER jas dus. Nog even over je film debuut, ik zou het eerst eens proberen bij lachen om home video´s (daar maak je vast goeie kans) En je dan orienteren op iets groters. hihi. Meid, geniet van je spaarzame vrije tijd die je daar hebt.
    groetjes anita

  • 03 April 2012 - 19:06

    Anne:

    Héé Ellen,

    Leuk hoor om zo op de hoogte te blijven! Mooie foto's ook. Enne, die Max Brenner komt op mijn verlanglijstje hoor! :-)

    Groetjes,
    Anne (en natuurlijk van Richard, Lieke en Stijn)

  • 03 April 2012 - 19:32

    Linda:

    Hee El, tis alleen mr een goed teken dat we pas na een maand wat van je horen! Dat betekend wel dat je het goed naar je zin hebt:D.. leuk weer om alles te lezen meid!

    Liefs van ons!

  • 03 April 2012 - 19:33

    Linda:

    Ah!! Wat zijn die kindjes schattig!!

  • 03 April 2012 - 19:57

    Riek Brandenburg:

    Hoi Ellen,

    Ik dacht deze week nog aan jou. Was bang dat ik een verslag gemist had.
    Gelukkig dus niet want ik vind het altijd leuk om je avonturen te lezen en je foto's te bekijken. De foto's vind ik heel mooi.

    Geniet er van en ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Groetjes, Riek

  • 03 April 2012 - 19:58

    Frans En Ria:

    Ja, je hebt ook geen engels gehad van Frans zoals Marijke. x x x

  • 04 April 2012 - 07:46

    Geer:

    He Ellen, wat een leuke foto's weer! blijft leuk om je verhalen te leze :P

    Dikke kus van ons

  • 04 April 2012 - 09:06

    Susan:

    Ha die Ellen! Goedemorgen.
    Wat leuk te lezen dat je het daar zo fijn hebt. Was ook erg benieuwd naar je foto's, maar .... ik kan ze niet zien. En m'n ouders ook niet op de computer. Pagina kan hij niet laden. Is er iets mis gegaan, of hebben wij alleen dit probleem? Meid geniet ervan en een hele lieve groet uit Nederland.
    Ben trots op je dat je dit doet! Echt. Geniet ervan. Susan

  • 04 April 2012 - 14:27

    Marjolein:

    Hee Ellen! Leuk dat je weer een verslag hebt geschreven, je wil dus nog lang niet naar huis? ;) Je foto's zijn ook leuk. Wat een leuke kinderen zeg! Veel plezier dit weekend! X

  • 12 April 2012 - 15:26

    Harriette Scholten:

    hallo Ellen leuk verslag, fijn dat je het zo naar je zin hebt. groetjes uit Hasselt

  • 27 April 2012 - 13:15

    Tijmen:

    He LL ;)

    Goed om te lezen dat alles goed gaat en dat je het naar je zin hebt...

    Veel suc6 en plezier nog...

    Groetjes Tijmen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 31346

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 29 November 2012

werkvakantie

15 Augustus 2009 - 01 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: