2 weken Nederland ennn.. (heel veel)sneeeuw!! - Reisverslag uit Cunit, Spanje van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu 2 weken Nederland ennn.. (heel veel)sneeeuw!! - Reisverslag uit Cunit, Spanje van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu

2 weken Nederland ennn.. (heel veel)sneeeuw!!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

10 Januari 2010 | Spanje, Cunit

Hola allemaal,

Ondertussen ben ik alweer een paar dagen in Spanje.
De 2 weken in Nederland zijn echt omgevlogen en voordat je het weet ben je alweer terug!

23 december was het dan zover, na dik 3 maand hier te zijn geweest mocht ik weer even lekker naar huis..
Het was toch nog wel een beetje afvragen of ik wel kon vliegen, want door de sneeuw waren heel wat vluchten de dagen ervoor vertraagd of geannuleerd en de treinen reden niet dus als ik al in Nederland was moest ik ook nog thuis zien te komen..
Maar gelukkig, ik had maar een halfuur vertraging en de treinen reden ook weer voor 75 procent dus dat was helemaal super!:)
En mijn zusje kwam me ook nog een ophalen van Schiphol, dat was al helemaal top natuurlijk.

En wat was het ontzettend leuk om weer even thuis te zijn.
Ik had verwacht dat het heel raar zou zijn om er weer te zijn en dat ik er echt wel even aan zou moeten wennen.
Nou dat was totaal niet het geval, het was net alsof ik noooit ben weggeweest, mijn vader had net als anders weer lekker mijn lievelingseten gekookt en iedereen was er.
De dag erna nog even afgesproken om wat te gaan drinken in Zwolle met een vriendin bij mijn oude werk dus daar ook weer even lekker bijgepraat.
Daarna was het alweer tijd voor een gezellige kerst met de familie, een paar dagen later een heel gezellig oud en nieuw gehad in Kampen en een paar afspraken en dan zitten 2 weken heel snel vol.
En ik heb vooral heeel veel geluierd en heel veel en lang uitgeslapen (daar is vakantie ook uiteindelijk een beetje voor toch?)

Toen was het 6 januari alweer tijd om terug te gaan, ook wel weer leuk hoor!:)
En ik mocht weer (lekker) vliegen..
Er was al een poosje geen sneeuw gevallen, dus bang voor vertraging was ik niet..
Dat liep even een beetje anders…..

Net voordat ik zou gaan vliegen begon het namelijk in 1 keer heel hard te sneeuwen.
Eenmaal in het vliegtuig begon het al erg lekker, er was namelijk iemand niet op komen dagen voor zijn vlucht, dus we waren al kwartier later, koffers moeten er dan weer uitgehaald worden enzo.
Daarna gingen we dan eindelijk vertrekken.. dacht (en vooral hoopte) ik!
Toen we namelijk naar de startbaan reden moesten we stoppen, Schiphol was namelijk gesloten en niemand mocht opstijgen..
Nou de mensen die me wat dat betreft een beetje kennen, zulk soort dingen kan ik absoluut NIET tegen..
Ik raakte dus ook een beetje (heel erg) in paniek en vroeg aan de stewardess of ze me ook even naast een Nederlander kon zetten.. oh zegt ze kom maar mee naar voren.
Mocht ik in de cockpit kijken naar hoe ze de landingsbaan aan het schoonmaken waren en werd me verteld wat er allemaal nog ging gebeuren en hoe lang dat ongeveer zou duren.
Daarna mocht ik wel even gaan zitten voorin.
Nou gelukkig na anderhalf uur stil te hebben gestaan gingen we dan eindelijk.
Ik wou dus weer naar mijn plekje terug lopen.. maar ik mocht lekker blijven zitten en heb dus de hele vlucht business class gereisd, inclusief een heerlijke warme maaltijd, lekkere drankjes, toetje en aan het eind nog een ijsje. Wat een luxe zeg!
Dat heeft mijn vlucht aan het eind nog wel ontzettend aangenaam gemaakt!
Iedereen zou eigenlijk 1 keer in zijn leven dat een keer moeten doen haha.
Ik kan er nu (achteraf) dus ook wel weer om lachen.
Na 4 uur in het vliegtuig te hebben gezeten en bijna 2 uur vertraging waren we geland en ik vond het wel erg lekker om het vliegtuig weer uit te zijn, maar dan moet je natuurlijk ook nog thuis komen.
Eerst dus naar de trein gelopen, deze viel ook ontzettend fijn ook nog eens uit, dus zaten we daar een paar minuten in de trein met de lichten uit en de deuren dicht.. Ook fijn.
Toen ik bijna in Cunit was moest ik ook nog overstappen en de trein kwam niet opdagen, dus kortom…… Ik heb een heeerlijke reis gehad. (Niet)
Maar gelukkig werd ik opgehaald en om kwart voor 12 was ik dan eindelijk aangekomen op de plek van bestemming en ben ik heerlijk mijn bedje in gekropen..

De dag erna waren de kinderen nog een dagje vrij, dus heb gezellig met ze een film gekeken.
Ze hadden het ook erg leuk gehad in Nederland en vonden natuurlijk vooral de sneeuw erg leuk, ze hadden dus ook heel wat sneeuwpoppen gemaakt en sneeuwbalgevechten gehouden (sneeuw kan dus ook erg leuk zijn!)
Vrijdag moesten ze alweer naar school, daar hadden ze nou dus echt even geen zin in, ik kan het me voorstellen…

Afgelopen dagen was het helaas niet zo lekker weer, regen, koud, maar vandaag….. was daar helemaal niks meer van te merken!:):):)
Lekker afgesproken met de andere meiden in Sitges, langs het strand gezeten en gelopen en HEERLIJK genoten van het zonnetje..
En dan lijkt Nederland alweer eeuwen geleden! Wat een verschil zeg, in Nederland is het volgens mij nu nog kouder dan toen ik er was..
Toch wel erg mooi, zo overwinteren in Spanje, haha!
Oké ik heb jullie nu wel genoeg jaloers gemaakt, ik zal ermee ophouden nu.

Foto’s staan weer op http://ellenbouwman.hyves.nl/fotos/
(foto’s van vandaag zet ik er morgen even op)

Allemaal nog even heel veel sneeuwpret daar in Nederland!

Liefs








  • 11 Januari 2010 - 12:10

    Lammie:

    ha die Ellen,
    Wat een cultuurshock.
    Jij aan het strand in Sitges en ik heb net mijn bord hachee op met de verwarming op 22.
    Dan te bedenken dat het maar ongeveer 2 uurtjes vliegen hier vandaan is....oeps voor jouw 4:)
    kus en we spreken elkaar weer op skype

  • 11 Januari 2010 - 13:36

    Maaike:

    Busines class??? Toe maar!!! Vast gaaf om de cockpit te zien. En ik ben stinkend jaloers op dat zonnetje van jou!!!

    Succes daar

  • 13 Januari 2010 - 17:08

    Lienke:

    nou dat was zo te lezen het reisje wel.je maakt nog wel eens wat mee.vroeger keek je in de cockpit van een trein,maar het gaat steeds verder en nu dus in het vliegtuig indrukwekkend denk ik.en nu weer lekker warm aan het strand.bofferd,alhoewel ik de kou ook nog wel kan waarderen.zeg geniet er nog van!!!!!!!!! gr lienke en adriaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cunit

Ellen

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 31349

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 29 November 2012

werkvakantie

15 Augustus 2009 - 01 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: