Familie een weekje hier!:) - Reisverslag uit Cunit, Spanje van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu Familie een weekje hier!:) - Reisverslag uit Cunit, Spanje van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu

Familie een weekje hier!:)

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

29 Oktober 2009 | Spanje, Cunit

Hallo!!

Alweer 2 weekjes voorbij sinds mijn laatste berichtje dus vond het wel weer even tijd worden!!
Natuurlijk ook weer wat veel (leuke!!!) dingen gebeurd, mijn ouders en Marijke en Johan zijn namelijk langs geweest afgelopen week.
Was uiteraard heel erg gezellig!

Zaterdag 17 oktober kwamen mijn vader, zus en Johan aan. (moeders zou een dag later komen met het vliegtuig)
Waar ik woon is natuurlijk best lastig te vinden omdat het best afgelegen in de bergen ligt..
Tot Cunit is makkelijk maar daarna….
Gebeld en de route uitgelegd en dan moesten ze er maar komen, nou dat is gelukt…
‘We hebben de weg gevolgd die jij zei… Maar waar we nu toch uitkomen, dat kan nooit goed zijn!! Dus ik denk oh nee hé waar zijn ze beland…(en aangezien mensen mij nooit snappen als ik de weg uitleg, voelde ik me best een beetje lullig)
Eerst een stukje asfalt, daarna een 1 of andere rare weg die onverhard is en waar allemaal afval naast ligt…(Spanjaarden gooien overal hun afval neer) en een bordje privado (privé) dit kan niet kloppen!!
Haha maar dat klopt wel!! Heel gek is het trouwens niet dat mensen dat denken, maar het is het toch echt wel!:)
Dus samen met de kinderen het pad opgelopen en daar kwam de mooie gele renault megane aan!
Gelukkig veilig aangekomen en blij dat ze er waren elkaar natuurlijk blij begroet en even gezellig koffie gedronken bij mijn au pair gezin..
Daarna wat dingen laten zien en lekker geluierd in het (nog) lekkere weer!
Ik heb constant opgeschept over hoe HEERLIJK weer het hier wel niet is; hoe warm het wel niet is en dat het NOOIT regent… nou toen ze er waren dus wel hé… en niet zo’n beetje ook, dat was wel even balen!
Vanaf nu geloven ze dus niet meer zo in dat lekkere weer hier, jammer hoor! Gaat mijn geloofwaardigheid..
Maar gelukkig nog een herkansing met mijn zusje over 2 weken, maar als het dan ook zo regent geef ik het maar op…..

Zondag eerst verjaardag van Chimo gevierd..
Lekker ontbeten samen met mijn au pair gezin en cadeautjes gegeven,Chimo vond het allemaal erg leuk en was helemaal blij, vooral met zijn drumstel..
Helaas is die nog niet binnen en nu (bijna 2 weken later) nog niet!
Duurt een beetje lang dat leveren hier, in Spanje hebben ze namelijk alle tijd van de wereld..

Zondagmiddag heb ik gezellig samen met mijn vader mijn moeder opgehaald bij Girona..
Was natuurlijk ook erg leuk om haar weer te zien!
Was wel dik 5 uur heen en terug, pff! En dan te bedenken dat het mijn eigen domme schuld is dat ik haar daarop heb laten vliegen (details komen misschien tijdens een leuk gesprek nog wel een keer, het staat in ieder geval vast en zeker in mijn Sinterklaas gedicht dit jaar....)
Avonds zijn we gezellig wezen wokken, eten blijft toch altijd onze grootste hobby hoor.


De volgende dag (maandag dus) zijn ze mee geweest met de picknick..
Natuurlijk erg gezellig, lekker broodje gegeten en wezen voetballen en memorie… het was erg leuk, kinderen vonden het natuurlijk ook erg gezellig!
Vooral mijn vader heeft ‘gescoord’ 2 enkels van de kids en een struikelpartij waren het toch pap? haha! Gelukkig zijn het echte bikkels en rennen ze zo weer verder…
En mijn vader heeft het de vrijdag weer helemaal goedgemaakt want toen heeft hij heerlijke pannenkoeken voor ons allemaal gebakken.. thanks pap! Net alsof ik weer eventjes thuis was zeg maar…

Ook zijn we nog met z’n allen een dagje naar Barcelona geweest, met mij als gids die ze natuurlijk erg veel over de geschiedenis van de stad kon vertellen (ahum)..
Ook zijn we nog even lekker naar het strand geweest…
Kortom een erg gezellige week waarin we veel gezellige dingen hebben gedaan, bekeken en vooral heel veel gelachen!!
Bijvoorbeeld om mijn altijd grappige ‘David Hazelhoff’ vader (zie foto’s), Johan het wakkere ochtendmens (iedere ochtend zo gelachen om hoe lang hij nodig heeft om wakker te worden, echt mooi!), mijn lieve moeder a la Japanner die ontzettend veel mooie foto’s heeft gemaakt!!
En natuurlijk de gezelligheid van Marijke (wat moeten we ook zonder!!)
Kortom een erg gezellig weekje, maar natuurlijk komt aan zo’n week ook weer een eind en is het weer tijd om te gaan..

Zaterdag de autorijders uitgezwaaid en maandag mijn moeder..
We zijn voor die tijd eerst nog even Sitges ingegaan, even lekker over de boulevard daar gelopen en wat gegeten.
Daarna samen met de trein naar Barcelona toe gereisd en daar op station Sants afscheid genomen.. tja en dan ben je weer alleen….
En dat is best wel even wennen weer, maar gelukkig gaat het afscheid nemen me steeds beter af eigenlijk, ik begin eraan te wennen haha!

Lieverds, bedankt voor de gezelligheid, fijn dat jullie nou ‘mijn plekje’ hebben kunnen zien enne… tot over 2 maandjes (en natuurlijk de skype) maar weer!!

Verder heb ik afgelopen zondag nog even gezellig met een Nederlands meisje afgesproken, was erg gezellig!
Dit weekend weer gezellig met wat meiden afspreken, dit keer staat de Poble Espanol op het programma in Barcelona en misschien nog wat andere leuke dingen..
Mijn weekenden hier zitten over het algemeen altijd erg gezellig vol dus ik ben weer benieuwd wat het verder gaat worden!
Verveel me in ieder geval niet…

Foto’s zijn natuurlijk weer te zien op:

http://ellenbouwman.hyves.nl/fotos/

Ook hebben we sinds vandaag weer een hondje erbij (dieren komen hier aan de lopende band) echt een heel leuk bijdehand beestje van ongeveer 6 maand…
Waarschijnlijk heeft iemand hem gewoon gedumpt onderaan de berg..
Kinderen vinden het natuurlijk ook helemaal leuk!

Verder heerst ziek zijn op het moment hier in huis een beetje bij de kinderen; koorts, buikpijn en zelf voel ik me ook niet helemaal lekker dus hoop dat het een beetje ‘voorbijtrekt’!!
Maar als jullie hierna een poos niks meer van me horen ben ik gevloerd door de (mexicaanse??) griep! Maar daar hopen we natuurlijk niet op..

En ik wil iedereen weer even bedanken voor alle leuke berichtjes en zelfs kaarten die ik weer heb gekregen, erg leuk om te krijgen als je hier zit!
Meestal probeer ik alles wel een beetje te beantwoorden, maar als dat niet lukt of ik het vergeten ben, dankjewel!:)

Dat was hem weer…
Tot het volgende berichtje!

Liefs

  • 30 Oktober 2009 - 18:35

    Lammie:

    het was een fijne tijd in Spanje, bijzonder dit zo samen te beleven
    Je sinterklaasgedicht.......haha, wacht maar mooi af. Je mocht willen dat het over het verkeerde vliegveld ging. We hebben nog wat anders in gedachten voor je.
    Je mag nog even een tijdje in spanning zitten tot 5 december.
    Beetje opgeknapt? Zijn de kinderen weer aan de beterende hand?
    Veel plezier dit weekend in Poble Espanol. ik hoor het wel weer na het weekend.

    Ben vandaag bij intratuin geweest, even het huis wat oppimpen met nieuwe plantjes en een lekker geurtje voor in de brander. Hoezo sinterklaas, het is hier al kerst. Nu al weer afdelingen vol kerstversiering.
    dikke kus van ons

  • 31 Oktober 2009 - 17:52

    Corry:

    Leuk dat je ouders nu ook hebben gezien waar je zit,heb nog wel even medelijden met je moeder gehad toen ik haar reisverslag naar het vliegveld las,zag het al zo voor me.groetjes,

  • 02 November 2009 - 13:55

    Lienke:

    ha die ellen
    je moeder heeft mij gisteren deze site op de comp gezet.ze dacht dat ik het al wist,niet dus.nu even een kort berichtje,moet camiel zo van school halen, maar er komt meer hoor.leuk reisverslag.groet lienke

  • 17 November 2009 - 16:16

    Linda:

    Heee El!! Dankje voor je lieve kaartje!!!
    We spreken elkaar weer snel!!

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cunit

Ellen

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 31331

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 29 November 2012

werkvakantie

15 Augustus 2009 - 01 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: