Hola Espanja!! - Reisverslag uit Cunit, Spanje van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu Hola Espanja!! - Reisverslag uit Cunit, Spanje van Ellen Bouwman - WaarBenJij.nu

Hola Espanja!!

Door: ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

23 Augustus 2009 | Spanje, Cunit

Zo daar ben ik dan, gearriveerd in Spanje, Cunit!!
Afscheid genomen van iedereen, nou ja, bijna iedereeen!!!!

Zaterdagochtend 5 uur was het dan zover... ik vloog naar Spanje!!
Weggebracht door Frank en ja toen afscheid nemen, gek hoor dat je elkaar zo lang niet ziet!!
Gelukkig is Spanje niet aan de andere kant van de wereld!!:d
Eerst lekker vakantie geviert in Malgrat del Mar samen met laura en Karlijn!!
Wat was het lekker weer en gezellig!!:d

Toen we aankwamen hebben we eerst lekker ergens wat aan het strand gedronken en rond 3 uur mochten we ons appartement in..
We kregen de sleutel, mooi een kamer op de 1e verdieping!! Wij liepen erheen, deden de deur open; allemaal kleren op de grond!!
Volgens mij zit hier al iemand, haha.. dus maar teruggegaan, jaja de naam Bouwman en iets anders met de B lijkt natuurlijk erg veel op elkaar..
(Of de receptioniste is gewoon niet erg slim) ik gok op het laatste!!
daarna dus de GOEDE kamer gekregen, op de hoogste verdieping, erg prettig aangezien ik niet met de lift durf..:P
Maar prima appartement..

We reisten met een jongerenorganisatie dus natuurlijk werden er dingen georganiseerd!!
Eerste avond kroegentocht, supergezellig in een aantal kroegjes wat gedronken...
Lekker met ons cocktailtje aan het strand bij een standtentje, denkend; zo hoort het leven te zijn, echt genieten!!

Super leuk om s'nachts 1 uur nog een keer uit te vogelen hoe de slaapbank uit elkaar moet! Je moest ons eens zien, je had je rot gelachen!!(wij zelf natuurlijk ook)
Gelukkig op een gegeven moment toch gelukt en toen konden we eindelijk na 24 uur wakker heerlijk gaan slapen!!:d

Verder gewoon heerlijk aan het strand en zwembad gehangen en een paar avonden gezellig gaan stappen!!
Erg leuk, ookal vroeg ik me een beetje af of ik nou in Nederland was of toch echt in Spanje??
Wat ontzettend toeristisch, maar wel erg gezellig om ook lekker contact te hebben met Nederlanders, die waren er in ieder geval genoeg..

Na een week tijd kwam het einde toch echt in zicht!!(prima, precies op tijd!!)
Zaterdag 22 augustus, 3 uur in de ochtend ging onze verschrikkelijke wekker af, die ons vertelde dat onze vakantie over was en dat we moesten vertrekken..
Met de bus naar het vliegveld gebracht en een hele poos voor de incheckbalie gestaan..
Waar Laura en karlijn hun koffers mochten inleveren en ik niet....
Wat raar was dat zeg, vooral toen ik afscheid van ze nam en ze de trap opliepen naar de douane, nog even zwaaien.... en daar stond ik dan..... Alleen!!
En dan besef je je in 1 keer, jaja daar sta ik dan, om een halfjaar hier in Spanje doot te brengen, maar natuurlijk superleuk!!

Nog maar even wat gedronken en daarna de bushalte opgezocht naar Cunit, de MON bus...
Van de voren alle gegevens en tijden gekregen van Carmen..
Als je daar eenmaal staat is het toch nog best wel lastig, maar na een paar keer vragen en rondlopen ben ik uiteindelijk op de goede plek terecht gekomen waar de bus wel Moest langskomen...
8.40 moest de bus komen....
8.45 nog niks....
8.50 nog niks.. sta ik wel goed?? zal die uberhaupt wel komen??
8.55... Carmen maar even gebeld, maar ik moest wel op de goede plek staan...
9.00 ja eindelijk, ik was helemaal blij!!
Naar de bus gerend en ingestapt met 2 grote koffers, gelukkig zijn ze hier best behulpzaam..
Alleen een beetje jammer dat het een hele rare, aparte, vieze, hippievent was, die Spaans zat te kletsen en waar je 10 keer een gebaar kon maken ik begrijp je niet.... Pfff wat een figuur...
Gelukkig viel hij op een gegeven moment in slaap en stapte aardig snel weer uit!!!
Verder lopen de buschaufeurs heerlijk rijdend te bellen, smsen en te slingeren over de weg, maakt allemaal niet uit joh!! Heb maar een paar levens in handen!!

Na een uur aangekomen op de plaats van bestemming, dicht bij Cunit...
Waar ik gezellig door Carmen en de kinderen werd opgehaald!!
Leuk om elkaar weer te zien, heerlijk na lang wachten en in de bus zitten er te zijn!!
Ontzettend moe, maar blij!!

Waar ik zit is echt een hele mooie plek, mooi huis, mooi stuk grond erom heen en waar je kijkt zie je groen!! echt heel mooi en wat een rust...
Ik zal er nog een keer foto's van maken!!
Veder gewoon leuke dingen gedaan, vandaag naar het strand geweest..
De kinderen hebben nog vakantie tot half september, hier in Spanje hebben ze 3 maand zomervakantie!!

Voor de mensen die mij ontzettend missen...:P en voor alle anderen... heb ik goed nieuws!!!!
Ik ben van 4 september t/m de 18e weer in Nederland...
Het gezin gaat dan namelijk ook naar Nederland, anders zit ik zo 2 weken alleen thuis, dus vandaar....

Ik zie jullie dus over minder dan 2 weken weer!!

Nu eerst lekker wennnen, genieten van het mooie weer en leuke dingen doen met de kinderen!!
Tot snel, Adios!!!

Liefs Ellen

  • 23 Augustus 2009 - 20:29

    Lammie En Peter:

    hey Ellen, wat schrijf je dat allemaal mooi op.
    Ik zie het helemaal voor me.
    Best wel spannend zo in je uppie achter blijven op het vliegveld, maar uiteindelijk prima gelukt zo te lezen. Je kennismaking met een echte Spaanse hippie...., ach ze zijn toch ook overal en dit heeft zo z'n charme. Vaak met voldoende middelen in hun lijf vallen ze vanzelf in slaap voor je ze echt "zat" bent.
    Wat leuk dat gelijk ook de kinderen bij de bus op je stonden te wachten.
    Ik heb ze ondertussen ook gezien via skype en gesproken. Leuke meiden. hoor!
    Dag lieve meid, tot horens en ziens via skype.
    Groetjes ook aan je au-pair la familia (mijn eerste spaanse woord, snel opgezocht in de taalgids :)

  • 23 Augustus 2009 - 20:35

    Lammie En Peter:

    ola ellen,

    Wat een leuke foto's.

  • 24 Augustus 2009 - 16:08

    Linda:

    Hee Ellen!!
    Leuk verslag heb je geschreven! Krijgen wij ook een beetje een beeld ervan!
    En leuke foto´s!! Ik zal je nog een x een mailtje sturen! Kdacht stuur ff gauw een reactie voor ik boodschappen ga doen!!
    Meid geniet ervan he!!

    Lfs!

  • 25 Augustus 2009 - 04:50

    Hanneke:

    Heeey, ik heb ook maar eens even gelezen waar je mee bezig bent, spannend hoor! Geniet maar lekker van dit avontuur!

  • 26 Augustus 2009 - 13:06

    Carolien & Remco:

    Haiii Ellen!!

    Zo te zien heb je't naar je zin! :D
    Wel erg stoer zo alleen achterblijven :P
    Wat leuk dat je nog twee weken in NL bent, misschien zien we elkaar dan nog! Ergens in een weekend moet toch lukken!
    Nou mied, super veel plezier daar, geniet ervan!
    Groetjes van Remco!

    Liefs,

    Carolien

  • 26 Augustus 2009 - 21:27

    Karlijn:

    Haaaaai El!
    Nou ik lees dat je het hartstikke naar je zin hebt, mooi man! Ik spreek je vast nog wel weer op skype bij je ouders thuis ofzo :)! Ik vond de vakantie in ieder geval super gaaf! Zou echt direct wel weer terug willen als dat kan! (helaas kan dat niet) Over anderhalve week ofzo ben je alweer thuis dus dan zie ik je vast nog wel..

    Doe je best daar, en veel succes!

    Liefs xxx

  • 27 Augustus 2009 - 12:10

    Mariska En Wilfred:

    Hiii Ellen,
    Leuk om je zo te volgen en je verhalen te lezen.. wel maf inderdaad om opeens alleen op het vliegveld te staan! ook leuke vakantie gehad dus?? toppie! Leuk dat je weer naar NL komt misschien zien we je nog zou leuk zijn :)

    Groetjes Mariska

  • 28 Augustus 2009 - 11:32

    Ria:

    Hallo Ellen,

    hier een groetje van de buuf vanaf het werk.hen deze site ook maar even op het werk aan de favorieten toegevoegd.
    Hoest nog geen griep? Als je in september terug bent een keer frikandel met rijst eten, ik hoor het wel.

    Groetjes van Frans en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cunit

Ellen

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 832
Totaal aantal bezoekers 31353

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 29 November 2012

werkvakantie

15 Augustus 2009 - 01 Maart 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: